تکنولوژی رنگ موی متغیر را برای همه ممکن کرد

 

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به‌ نقل Wired، برخی افراد خاص هستند که در فصل‌های مختلف رنگ مو یا رنگ چشمشان تغییر می‌کند. این ژن بسیار خاص، یکی از دست‌نخورده‌های جهش نیافته در انسان است که متناسب با فصل، میزان جذب نور در سر را کنترل می‌کند و از صاحبانش افرادی خاص می‌سازد.

 

شرکت تحقیقاتی-تجاری «The Unseen» محصول تازه‌ای معرفی کرده که Fire یا آتش نام دارد. این رنگ موی تازه می‌تواند حداقل دو رنگ مختلف و طیف بین آنها را برای صاحبش به ارمغان بیاورد. موهایی که با استفاده از این رنگ رنگ‌آمیزی می‌شوند، در فضاهای مختلف بسته به دما و آب‌ و هوا

 

تغییر رنگ می‌دهند. عملکرد این رنگ مو بسیار شبیه عملکرد لاک‌هایی است که با تغییر دما، رنگ عوض می‌کنند.

 

شیوه عملکرد این رنگ مو به این شکل است که مولکول‌های با بنیاد کربن آن، در واکنش دما مقدار نور جذبی و بازتابی خود را تغییر می‌دهند و درنتیجه رنگ آنها تغییر می‌کند. سازنده این رنگ مو در اعلامیه‌ای تأکید کرده است که میزان مولکول‌های پلیمری و آسیب‌رسان این رنگ مو از رنگ‌های متداول فعلی در بازار کمتر است و این رنگ در آزمایش‌ها اثبات کرده است که هیچ عوارض جانبی و آسیبی به مو و پوست سر وارد نمی‌کند.

 

اگرچه معمولا محصولات غذایی و دارویی، سال‌ها به صرف وقت برای رسیدن به بازار نیاز دارند اما براساس اعلام شرکت سازنده، این مراحل برای رنگ «آتش» طی شده و در آخرین مراحل تست و ارسال به بازار است و هم‌اکنون برنامه تولید و تطبیق یک خط تولید برای آن نیز در کارخانه در حال اجراست، پس از این به بعد شاهد کسانی خواهیم بود که وقتی از حیاط وارد فضای سرپوشیده مهمانی می‌شوند، رنگ موهایشان تغییر می‌کند.

 

مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا

@Aseman_Mag

ما را دنبال کنید