هرآنچه باید برای پاک کردن آرایش ضدآب بدانید:

امروزه با وجود ویدیوهای آموزشی فراوانی که در فضای مجازی وجود دارد، همه‌ی مردم به نوعی با تکنیک‌های مختلف آرایشی آشنا هستند و کمتر کسی وجود دارد که راه‌های مختلف برای داشتن آرایشی کامل و بی‌نقص را بلد نباشد. اکثر خانم‌ها، به خصوص خانم‌های شاغل به دنبال راهی هستند تا بتوانند ماندگاری آرایش خود را بیشتر کنند و برای مدت زمان بیشتری درخشش صورتشان را حفظ کنند. علاوه بر پرایمر،‌ پودر فیکس و…، استفاده از لوازم آرایشی ضدآب یک راه‌حل ساده برای داشتن آرایشی ماندگار است، اما مطمئنا برای همه‌ی شما پیش آمده است که برای پاک کردن رژ یا خط چشم ضدآب ساعت‌ها به سابیدن پوستتان پرداخته باشید. در این مطلب از دیجی‌کالا مگ ما قصد داریم ساده‌ترین روش‌ها برای پاک کردن آرایش ضدآب را به شما بگوییم؛ در ادامه با ما همراه شوید.

روش پاک کردن خط چشم ضدآب

 

 

یکی از حساس‌ترین و آسیب پذیرترین نقاط بدن ما، چشم‌ها و ناحیه‌ی اطراف آن هستند. خوابیدن بدون پاک کردن آرایش می‌تواند باعث بسته شدن فولیکول‌های مو و ایجاد چربی و آلودگی شود. این چربی‌ها و آلودگی‌ها باعث تجمع میکروب‌ها شده و در نهایت التهاب و مشکلات دیگر به وجود خواهد آمد. به همین علت، حتما قبل از خواب باید آرایش و آلودگی را از سطح پوستتان تمیز کنید.

Valerie Aparovich زیبایی شناس، بیوشیمی شناس و سرپرست تیم علمی در OnSkin می‌گوید: «اگر به سلامتی و زیبایی پوست خود اهمیت می‌دهید، رعایت کردن روتین پوستی شبانه، اهمیت بسیار زیادی دارد و این اهمیت در مورد پاک کردن آرایش چشم بیشتر هم می‌شود. خط چشم‌ها، ریمل‌ها و سایه‌های چشم حاوی رنگ‌دانه‌ها،‌ مواد نگه‌دارنده و ترکیباتی هستند که می‌توانند باعث تحریک پوست چشم و واکنش‌های آلرژیک شوند. این لوازم آرایشی زمانی که برای طولانی مدت روی پوست بمانند باعث بسته شدن غدد میبومین شده و التهاب و خشکی ایجاد می‌کنند.»

در ادامه ۳ روش برای پاک کردن خط چشم ضدآب را به شما بگوییم. از این روش‌ها برای پاک کردن ریمل ضدآب هم می‌توانید استفاده کنید.

 

۱. استفاده از پاک کننده‌ی آرایش چشم

استفاده از پاک کننده‌های آرایشی بسیار راحت است و در کمترین زمان آرایش شما را پاک می‌کنند. برای پاک کردن خط چشم‌های ضدآب بهتر است از پاک کننده‌هایی که بر پایه‌ی روغن هستند استفاده کنید.

نحوه‌ی انجام:

  1. از یک پد پنبه‌ای برای استفاده از پاک کننده‌ی آرایشی استفاده کنید.
  2. چشمانتان را ببندید و پد را روی چشمتان قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت ۱۵ الی ۲۰ ثانیه بماند. با این کار خط چشم شما به آرامی نرم می‌شود.
  3. اکنون یک فشار ملایم روی چشمتان وارد کنید و برای پاک کردن خط چشم از یک حرکت رو به پایین استفاده کنید.
  4. حتما مطمئن شوید که آرایشتان پاک شده است؛ اگر کاملا پاک نشده بود، یک بار دیگر این مراحل را انجام دهید.
  5. در نهایت از پاک کننده‌ی معمولی خود برای تمیز کردن پوستتان استفاده کنید.

 

۲. استفاده از میسلار واتر

میسلار واتر یک راه عالی و آسان برای پاک کردن آرایش ضدآب است. میسلار واترها برای انواع مختلف پوست تولید می‌شوند و وظیفه دارند تا چربی و آلودگی را از پوست شما پاک کنند. همچنین یک مزیت میسلار واتر این است که علاوه بر پاک کنندگی، باعث آبرسانی به پوست نیز می‌شوند.

نحوه‌ی انجام:

  1. روی یک پد پنبه‌ای میسلار واتر را بریزید.
  2. پد را روی چشمان بسته‌ی خود قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت ۱۵ الی ۲۰ ثانیه بماند.
  3. به آرامی روی چشمتان را پاک کنید تا خط چشم از بین برود.
  4. در نهایت صورت خود را با یک شوینده‌ی مناسب پوستتان بشویید و از مرطوب کننده یا آبرسان استفاده کنید.

۳. استفاده از دستمال مرطوب صورت

در مقایسه با پاک کننده‌های آرایشی و میسلار واترها، دستمال‌های مرطوب هم قیمت کمتری دارند و هم استفاده از آن‌ها راحت‌تر است. همچنین اگر لازم بود تا وسایلتان را با خود به جایی ببرید، حمل کردن دستمال مرطوب بسیار راحت است و فضای کمی را اشغال می‌کند.

اگر می‌خواهید از این روش استفاده کنید، مطمئن شوید که دستمال مرطوب شما نرم و بدون الکل است.

نحوه‌ی انجام:

  1. یک دستمال مرطوب را بردارید و آن را به آرامی روی خط چشم خود بکشید. (چشمانتان را ببندید). با سمت دیگر دستمال هم روی آرایش چشمتان بکشید تا کاملا پاک شود.
  2. برای پاک کردن آرایش چشم دیگر،‌ از یک دستمال جدید و تمیز استفاده کنید.
  3. در نهایت با یک شوینده‌ی مناسب، صورتتان را بشویید و برای جلوگیری از تحریک‌پذیری و ایجاد التهاب، از مرطوب کننده نیز استفاده کنید.

 

آیا می‌توان خط چشم ضدآب را بدون پاک کننده‌ی آرایشی پاک کرد؟

برای این کار می‌توانید از یک ماده‌ی روغنی مثل وازلین، روغن نارگیل، روغن زیتون یا روغن بچه استفاده کنید. این مواد روغنی ساختار آرایش ضدآب را می‌شکنند و به پاک کردن آن کمک می‌کنند.

اگر پوست چرب و مختلط دارید، برای پاک کردن خط چشم ضدآب از وازلین یا روغن جوجوبا استفاده کنید. اگر هم پوستتان خشک است، از یک روغن پاک کننده مثل روغن زیتون یا روغن نارگیل کمک بگیرید.

نحوه‌ی انجام:

  1. روغن یا وازلین را به اندازه‌ی یک نخود به ناحیه‌ی اطراف چشم خود بمالید. به آرامی این ناحیه را به صورت دایره‌ای برای ۱۰ ثانیه ماساژ دهید تا خط چشم از پوست جدا شود.
  2. صورت خود را به خوبی بشویید و خشک کنید. سپس از شوینده‌ی مناسب پوست خود استفاده کنید و صورتتان را تمیز کنید. در نهایت صورت خود را با آب ولرم بشویید و با حوله‌ی تمیز خشک کنید.

بایدها و نبایدها درباره‌ی پاک کردن خط چشم ضدآب

 

 

 

پاک کردن خط چشم ضدآب می‌تواند کمی چالش برانگیز باشد. به همین علت لازم است تا برخی نکات را حتما در نظر بگیرید.

  • از یک پاک کننده‌ی بر پایه‌ی روغن استفاده کنید؛ بهترین ماده برای از بین بردن خط چشم ضدآب، روغن است. روغن ساختار این مواد آرایشی را در کمترین زمان می‌شکند و نیاز به شست‌وشوی مکرر را کاهش می‌دهد.
  • با ملایمت رفتار کنید؛ حتی اگر در همان لحظه متوجه نشوید،‌ کشش و مالش شدید روی چشم باعث ایجاد آسیب خواهد شد. مالش شدید برای پوست مضر است و باعث ریزش مژه نیز می‌شود. برای اینکه از پاک شدن آرایشتان مطمئن شوید، صبور باشید و به آرامی این کار را انجام دهید.
  • صورتتان را با شوینده بشویید؛ آخرین مرحله را هرگز رد نکنید. در صورت امکان حتی می‌توانید یک حوله‌ی مرطوب را برای چند دقیقه روی صورتتان قرار دهید.
  • لایه‌برداری کنید؛ یک الی دو بار در هفته (البته تعداد تکرار آن به محصولی که استفاده می‌کنید بستگی دارد) می‌توانید پوستتان را لایه‌برداری کنید. این کار به باز کردن منافذی که توسط آلودگی و آرایش مسدود شده‌اند کمک می‌کند.
  • پوستتان را آبرسانی کنید؛ پاک کننده‌های آرایشی باعث از بین رفتن چربی طبیعی و مفید پوست شما می‌شود. به همین علت زمانی که کارتان تمام شد،‌ از یک مرطوب کننده یا آبرسان مناسب استفاده کنید.
  • در استفاده از محصولات زیاده‌روی نکنید؛ استفاده‌ی بیش از حد از لوازم آرایشی ضدآب ممکن است برای پوست مضر باشند. به همین دلیل سعی کنید به جز مواقع خاص از لوازم سبک استفاده کنید.

روش پاک کردن رژ لب ضدآب

 

 

رژ لب‌های ضدآب اکثرا مات هستند. این رژلب‌ها پوششی مخملی و جذاب روی لب ایجاد می‌کنند و ظاهری حجیم‌تر به لب‌ها می‌دهند. این رژ لب‌ها برای ساعت‌ها روی لب زیبا باقی می‌مانند، اما پاک کردن آن‌ها بسیار طاقت‌فرساست! اینجا قصد داریم به شما بگوییم چگونه بدون ایجاد ترک و زخم روی لب‌هایتان،‌ رژ لب ضدآب‌تان را پاک کنید.

مرحله‌ی اول؛ از یک پاک کننده‌ی کرمی استفاده کنید

رژ لب‌های مات روی لب خشک می‌شوند و نمی‌توانید برای پاک کردن آن‌ها از آب یا دستمال مرطوب استفاده کنید. به جای آن، از یک گوش پاک‌کن استفاده کنید. گوش پاک‌کن را به یک پاک کننده‌ی کرمی یا بر پایه‌ی روغن آغشته کنید و روی لب‌هایتان بمالید. اجازه دهید تا چند دقیقه روی لب‌هایتان بماند.

مرحله‌ی دوم؛ پاک کنید

از قسمت تمیز گوش پاک‌کن برای پاک کردن رژ لب استفاده کنید. گوش پاک‌کن‌ها از آن‌جایی که رنگ رژ لب را اطراف لب پخش نمی‌کنند، یک ابزار کاربردی برای پاک کردن رژ لب ضدآب هستند.

مرحله‌ی سوم؛ تکرار

اگر رژ لب به طور کامل از لب‌هایتان پاک نشده بود، یک بار دیگر این مراحل را انجام دهید.

 

"بعد از پاک کردن رژ لب مات و ضدآب حتما از نرم کننده و بالم لب استفاده کنید تا از خشکی و ترک خوردگی لب جلوگیری کنید."

 

 

نکات مهم برای پاک کردن رژ لب ضدآب

اگر نمی‌توانید یک پاک کننده‌ی آرایش پیدا کنید، می‌توانید از یک بالم لب کرمی هم استفاده کنید. بالم لب را روی لب‌هایتان بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند. سپس یک پارچه‌ی گرم بردارید و با حرکات دایره‌وار به آرامی لب‌هایتان را پاک کنید. این روش علاوه بر پاک کردن رژ لب، باعث مرطوب شدن لبتان نیز می‌شود.

از روغن نارگیل یا روغن زیتون برای از بین بردن رژ لب ضدآب و همچنین تغذیه‌ی لب‌هایتان استفاده کنید.

گفته می‌شود که اولین رژ لب مات در جهان در سال ۱۹۸۴ و توسط برند آرایشی معروف MAC با همکاری Frank Angelo و Frank Toskan از تورنتو ساخته و به بازار عرضه شد.

از آن‌جایی که میسلار واترها یک پاک کننده‌ی ملایم و آبرسان هستند، یک راه عالی برای پاک کردن رژ لب ضدآب هستند.

اگر بعد از پاک کردن رژ لب مقداری از آن باقی مانده بود، یک مسواک را به آرامی روی لب‌هایتان بکشید. به جز مسواک، از اسکراب مخصوص لب هم می‌توانید استفاده کنید. این کار باعث لایه‌برداری لب‌هایتان نیز می‌شود. اگر این روش را انجام دادید در نهایت حتما از بالم یا نرم کننده‌ی لب استفاده کنید.

 

در نهایت اینکه

استفاده‌ی بیش از حد و طولانی مدت از مواد آرایشی ضدآب می‌تواند باعث آسیب به پوست شما شود؛ مخصوصا اگر روتین مراقبتی از پوست خود را جدی نگیرید. پاک کردن مواد آرایشی ضدآب همیشه یک چالش محسوب می‌شود که ما در این مطلب آسان‌ترین روش‌ها برای پاک کردن آن به همراه تمام نکاتی که باید بدانید را توضیح دادیم.

 

منبع: Stylecraze

 

@Aseman_Mag

ما را دنبال کنید