ماسک یا پچ زیر چشم چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

چشم‌ها آینه‌ی صورت هستند. زیبایی چشم‌ها تاثیر بسیاری در زیبایی صورت دارد. پوست دور چشم جزو اولین نواحی صورت است که به افزایش سن، خستگی، استرس، کمبود ویتامین و آب و… واکنش نشان می‌دهد و سیاهی زیر چشم، گودی، چین و چروک‌های ریز و پف زیر چشم مشکلات رایجی است که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند. در این مقاله به معرفی محصولی می‌پردازیم که می‌تواند نقش مهمی در زیبایی و سلامت چشم‌ها ایفا کند؛ ماسک و یا پچ زیر چشم. با ما همراه باشید.

ماسک یا پچ زیر چشم چیست و چه کاربردی دارد؟

 

 

پوست زیر چشم یکی از ظریف‌ترین و حساس‌ترین نقاظ بدن است. زمانی که خواب کافی ندارید و یا روز خسته‌کننده‌ای را گذرانده‌اید پوست زیر چشم اولین نقطه‌ای است که به خستگی بدن‌تان واکنش نشان می‌دهد؛ در این مواقع یا زیر چشم‌تان گود می‌رود و یا این که دچار پف می‌شود. زمانی که آب کافی نمی‌نوشید هم همین اتفاق برای پوست زیر چشمتان می‌افتد، چراکه پوست زیر چشم به سرعت به کاهش آب بدن واکنش نشان می‌دهد.

پوست ظریف زیر چشم‌ها با افزایش سن هم به دلیل از دست دادن کلاژن شادابی خود را از دست می‌دهد و مشکلاتی مانند خطوط پنجه کلاغی، سیاهی، پف، خطوط ریز و چین و چروک زیر چشم برایتان رخ می‌دهد.

با افزایش آبرسانی و همچنین کلاژن‌رسانی به زیر چشم‌ها مشکلاتی مانند خطوط و چروک‌های ریز زیر چشم، پف و سیاهی زیر چشم و همچنین خستگی ماهیچه‌های زیر چشم تا حد قابل توجهی بهبود پیدا می‌کنند.

ماسک زیر چشم که به آن پچ زیر چشم هم گفته می‌شود ورژن کوچک‌تری از ماسک‌های ورقه‌ای است که بخش ظریف و حساس زیر چشم را هدف قرار می‌دهد. ماسک‌های زیر چشم معمولا حاوی ترکیبات آبرسان و ضدپیری مانند هیالورونیک اسید، سرامیدها، ویتامین‌ها یا رتینول هستند.

چه نوع ماسک زیر چشمی مناسب شماست؟

برای این که ببنید چه نوع ماسک زیر چشمی مناسب شماست اول باید ببینید که در ناحیه زیر چشمتان با چه مشکلاتی مواجه هستید؟ آیا دچار تیرگی زیر چشم هستید و یا دچار چروک‌های ریز و یا پف در این ناحیه از صورتتان شده‌اید؟ بسته به این که مشکل‌تان چیست می‌توانید ماسک‌هایی را انتخاب کنید که برای آن مشکل خاص مناسب‌ترند. برخی از خواص ترکیبات رایج موجود در ماسک‌های زیر چشم را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

  • کافئین ظاهر خسته‌ی پوست زیر چشم، لکه‌های سیاه و پف‌ها را از بین می‌برد.
  • پپتیدها شامل اسیدآمینه‌هایی هستند که پروتئین‌های اساسی مثل کلاژن و الاستین را برای پوست به ارمغان می‌آورند.
  • عصاره‌ی چای سبز می‌تواند نواحی آسیب‌پذیر پوست چشم را تسکین دهد و از آن‌ها محافظت کند. در ضمن، استفاده از ماسکی که حاوی این ترکیب است، باعث شاداب شدن پوست چشم خواهد شد.
  • ویتامین C به‌صورت ویژه باعث از بین رفتن لکه‌های تیره و یک‌دست شدن رنگ پوست نواحی دور یا زیر چشم می‌شود.
  • اسید هیالورونیک به‌صورت طبیعی در بدن ما وجود دارد و باعث انعظاف‌پذیری در بافت‌های حساس پوست می‌شود.
  • عصاره‌ی آلوئه‌ورا دارای خواص تسکین دهنده، خنک کننده و آبرسان است.
  • رتینول به حجیم و سفت شدن پوست نواحی دور چشم کمک ویژه‌ای می‌کند و از تغییر رنگ پوست دور چشم جلوگیری می‌کند.
  • با استفاده منظم از ماسک زیر چشم حاوی ویتامین B3 می‌توان رطوبت مورد نیاز بافت پوست را تامین کرد و یکنواختی رنگدانه‌ها را به این ناحیه بازگرداند.

 

چه کسانی باید از ماسک زیر چشم استفاده کنند؟

ماسک‌های زیر چشم با آبرسانی و همچنین تزریق کلاژن، مواد معدنی و ویتامین ها به پوست زیر چشم هم خاصیت درمانی دارند و هم خاصیت پیشگیرانه. بنابراین بر خلاف کرم‌های دور چشم که از سنین خاصی توصیه می‌شوند ماسک‌های زیر چشم برای تمامی سنین قابل استفاده هستند مخصوصا آن دسته از ماسک‌های زیر چشم که خاصیت آبرسانی دارند.

مزایای استفاده‌ی روتین از ماسک یا پچ زیر چشم

 

 

  • خاصیت آبرسانی به بافت پوست زیر چشم یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده روتین از ماسک زیر چشم است. همان‌طور که در بخش قبل اشاره کردیم زمانی که دچار بی خوابی شده‌اید و یا خسته هستید استفاده از یک پچ آغشته به مواد مرطوب کننده‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها می‌تواند طراوت و شادابی را به پوست زیر چشمانتان بازگرداند.
  • افزایش کلاژن در بافت پوست زیر چشم یکی دیگر از مزایای ماسک زیر چشم است. بدن ما از بیست سالگی شروع به از دست دادن کلاژن  می‌کند و با کاهش کلاژن خاصیت الاسیسیته بافت‌های پوست هم تحلیل می‌رود. آن دسته از ماسک‌های زیر چشم که حاوی ترکیبانی همچون آدنوزین هستند می‌توانند با افزایش کلاژن‌سازی خاصیت الاستیک پوست را افزایش داده و با چین و چروک مبارزه کنند.
  • روشن کردن پوست زیر چشم و مبارزه با سیاهی زیر چشم یکی از دیگر مزایای ماسک‌های زیر چشم است. به محض این که از ماسک زیر چشم استفاده می کنید متوجه تغییر در رنگ حلقه‌ی زیر چشمتان خواهید شد. زمانی که می‌خواهید به میهمانی بروید و یا باید برای مراسم خاصی آماده شوید قبل از آرایشتان از یک ماسک زیر چشم استفاده کنید تا تیرگی زیر چشم‌هایتان کاهش یابد.
  • رفع پف زیر چشم یکی دیگر از مزایای ماسک‌های زیر چشم است. عوامل استرس‌زا و خستگی می‌توانند باعث پف زیر چشم شوند و ماسک یا پچ زیر چشم می‌تواند با وجود مواد آبرسانی و همچنین کاهش‌دهنده التهاب به رفع پف زیر چشم کمک کند.
  • زیرسازی مناسب برای آرایش یکی دیگر از مزایای ماسک‌های زیر چشم است. استفاده منظم از ماسک زیر چشم می‌تواند کمک کند تا کانسیلرهای آرایشی به‌صورت یکنواخت و یک‌دست اجرا شوند. این کار باعث می‌شود تا چهره‌ی شما پس از آرایش، زیباتر و درخشان‌تر از پیش به‌نظر برسد و جذاب‌تر از همیشه به چشم بیایید.

    چطور از ماسک زیر چشم استفاده کنیم؟

  • حالا که مزایای استفاده از پچ زیر چشم را می‌دانید بهتر است درباره چگونگی استفاده از این محصول صحبت کنیم. برای استفاده از پچ باید این مراحل را انجام دهید.

  • ابتدا با یک پاک کننده‌ی ملایم پوست زیر چشمتان را تمیز و خشک کنید. پوست زیر چشم بسیار حساس است بنابراین لایه‌برداری این ناحیه از پوست توصیه نمی‌شود.
  • ماسک مورد نظرتان را از بسته‌اش خارج کرده به آرامی زیر چشم‌تان قرار دهید. با نوک انگشتانتان به آرامی ماسک را زیر چشمتان محکم کنید تا به خوبی روی پوست بچسبد و مواظب باشید ترکیبات آن وارد چشم‌تان نشود.
  • بگذارید ماسک زیر چشم‌تان بماند و بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه استراحت کنید و چشمانتان را ببندید.
  • پس از سپری شدن زمان مورد نظر ماسک را از زیر چشم‌تان بردارید و آرام به زیر چشم‌تان با نوک انگشتتان ضربه بزنید تا سرم باقی مانده جذب زیر چشمتان شود. سپس صورتتان را بشویید.
  • استفاده از ماسک‌های زیر چشم در اول صبح به جذب سریع ویتامین E و سایر ترکیبات آبرسان منجر می‌شود. این عادت مفید می‌تواند به افزایش میزان رطوبت نواحی زیر چشم در طول روز هم بینجامد و بافت نواحی دور چشم را سفت‌تر از قبل کند. اگر تمایل دارید از این محصول در شب و پیش از خوابیدن استفاده کنید، به‌دنبال ماسک‌هایی باشید که به‌طور اختصاصی برای درمان پیری ساخته شده‌اند؛ مثل ماسک‌هایی که دارای کلاژن هستند.

    این که هر چند وقت یکبار باید از پچ زیر چشم استفاده کنید بستگی به نوع پچ و راهنمای ارائه شده در بروشور محصول دارد، اما اگر می‌خواهید از مزایای ماسک‌های زیر چشم به طور روتین بهره‌مند شوید حداقل هفته‌ای یک بار از این محصولات استفاده کنید.

و در آخر

در هنگام استفاده از ماسک یا پچ زیر چشم به این نکات توجه کنید:

  • قبل از استفاده از پچ زیر چشم از کرم یا سرم خاصی استفاده نکنید، این مواد تاثیر پچ‌ها را کاهش می‌دهند.
  • یک پچ زیر چشم را بیشتر از دفعات نوشته شده بر روی جلد آن استفاده نکنید. استفاده‌ی بیش از حد از یک پچ، ممکن است نتیجه‌ی عکس بدهد و باعث خشکی پوست زیر چشم نیز شود.
  • هرگز با پچ زیر چشم نخوابید. پچ‌های زیر چشم، باید در همان مدت زمانی که روی جلد آن‌ها نوشته شده است استفاده شوند. مثلا اگر روی جعبه‌ی آن نوشته شده باشد، بیست دقیقه، بعد از این زمان آن را بردارید. خوابیدن با پچ زیر چشم، باعث ایجاد چین و چروک در اطراف چشم و خشک شدن پوست این ناحیه می‌شود.
  • بیست دقیقه قبل از استفاده از پچ زیر چشم، می توانید آن را در فریز بگذارید. این کار باعث افزایش تاثیر این محصولات در کم کردن پف زیر چشم  می‌شود.

 

منبع: franzskincareusa

 

 

@Aseman_Mag

ما را دنبال کنید