۲۰ ترند رنگ، لباس و اکسسوری برای بهار و تابستان ۲۰۲۳

کالکشن‌های بهار و تابستان ۲۰۲۳ طیف گسترده‌ای از استایل‌ها و ترکیب رنگ‌ها را به نمایش گذاشته‌اند. ایده‌ی این ترکیب رنگ‌ها به نوعی الهام از دنیای طبیعی و دنیای مجازی و معنوی است. اکثر افراد برای فصل پاییز و زمستان ترجیح می‌دهند رنگ‌های تیره بپوشند، اما بهار و تابستان بهترین فرصت برای پوشیدن رنگ‌های شاد، جسورانه و انرژی‌بخش و همچنین ترکیب رنگ‌های غیرمنتظره و جذاب هستند. در این مطلب از دیجی‌کالا مگ، قصد داریم ترندهای اصلی مد و فشن برای بهار و تابستان ۲۰۲۳ را با شما بررسی کنیم؛ بنابراین اگر دوست دارید استایل‌تان با مد روز مطابقت داشته باشد، تا آخر این مطلب ما را همراهی کنید.

 

 

بهار و تابستان ۲۰۲۳ کدام رنگ‌ها را بپوشیم؟

رنگ‌ها نقش بسیار مهمی در ظاهر کلی شما دارند. زمانی که شما رنگ مورد علاقه‌تان را می‌پوشید، به شما کمک می‌کند تا اعصابی آرام‌تر داشته باشید یا خلق‌وخوی‌تان شاداب‌تر باشد. همچنین انتخاب یک رنگ درست در بالا بردن اعتماد به نفس‌تان نیز تاثیر بسیار مهمی خواهد داشت.

۱. آبی ملایم؛ انتخابی آرامش‌بخش

 

 

اگر به رنگ‌های ملایم علاقه دارید، آبی یک انتخاب بسیار عالی برای شما خواهد بود. این تناژ رنگی باعث آرامش بیشتر و ریلکس بودن ذهن شما می‌شود. بسیاری از برندها از این تناژ آبی در کالکشن‌های خود به خصوص برای رنگ کت استفاده کرده‌اند. این آبی در واقع رنگی بسیار ملایم و کمی چرک است و شاید کمی تناژ طوسی هم در آن قاطی شده باشد.

چگونه این رنگ را استایل کنیم؟

شما می‌توانید این رنگ را یا با سفید ترکیب کنید و استایلی ساده داشته باشید، یا می‌توانید آن را با رنگ‌های پر جنب و جوش‌تر مثل صورتی باربی یا سبز لیمویی ترکیب کنید و استایلی جسورانه بسازید.

۲. سبز لیمویی؛ مقدار زیادی از ویتامین C

 

 

سبز لیمویی هر فصل محبوبیت و طرفداران بیشتری پیدا می‌کند. سبز لیمویی را می‌توانیم به عنوان خاص‌ترین رنگ این فصل نام‌گذاری کنیم. در کالکشن‌ها و کت‌واک‌های زیادی می‌توانید استفاده از این رنگ جذاب را مشاهده کنید. این طیف از سبز حس و حال تابستان را کاملا برای شما زنده می‌کند.

چگونه این رنگ را استایل کنیم؟

خوشبختانه، این تناژ سبز را تقریبا با هر رنگی، از خنثی‌ترین رنگ‌ها گرفته (بژ، سفید و رنگ‌های نود) تا رنگ‌های تند (بنفش گل فوشیا، آبی کبالت) سازگار است. اگر دوست دارید ظاهری خاص داشته باشید، می‌توانید این رنگ را به صورت مونوکروم استایل کنید.

۳. بژ؛ یک انتخاب خنک برای دمای خیلی بالا

 

 

تقریبا غیرممکن است که با رنگ بژ اشتباه کنید یا از انتخاب آن پشیمان شوید. این رنگ باکلاس و شیک است و جز آن دسته از رنگ‌هایی است که در هر زمان و مکانی می‌توانید آن را بپوشید؛ به همین دلیل است که همیشه در لیست ترندها قرار دارد. شاید فکر کنید این رنگ بیشتر مناسب پاییز باشد، اما با یک ترکیب درست، می‌تواند به ستاره‌ی فصل تابستان نیز تبدیل شود.

چگونه این رنگ را استایل کنیم؟

رنگ‌های ترند برای ۲۰۲۳ همگی قابل ترکیب هستند؛ بنابراین چرا ترکیب بژ و سبز لیمویی را انتخاب نکنید؟ یا شما می‌توانید این رنگ را با آبی ملایم برای داشتن استایلی کلاسیک ترکیب کنید. رنگ بژ یک رنگ همه‌کاره است و هرگز شما را ناامید نخواهد کرد. بنابراین حتی اگر دوست ندارید بیش از حد ریسک کنید، یک استایل مونوکروم با آن داشته باشید.

 

 

۴. رنگ‌های متالیک؛ انتخابی برای درخشیدن

 

 

رنگ‌های متالیک و کروم از سال ۲۰۲۲ به عنوان یک رنگ خاص برای انتخاب اکسسوری‌ها و همچنین رنگ‌های مناسب جشن شروع به محبوب شدن کردند و اکنون در ۲۰۲۳، همچنان همراه ما هستند. حالا ما می‌توانیم از این رنگ‌ها در استایل روزمره‌ی خود نه‌تنها برای اکسسوری، بلکه برای لباس‌هایمان نیز استفاده کنیم. طلایی و نقره‌ای جز رنگ‌های همیشگی هستند، اما رنگ‌های دیگر مثل آبی، صورتی و بنفش برای شلوار، کت یا دامن، استایل شما را شگفت‌انگیزتر خواهند کرد.

چگونه این رنگ را استایل کنیم؟

وقتی صحبت از ترکیب رنگ‌های متالیک باشد، بهتر است استایل خود را شلوغ نکنید و آن را ساده نگه دارید. این رنگ‌ها به اندازه‌ی کافی جسورانه و پر جنب و جوش هستند و به تنهایی می‌توانند ستاره‌ی استایل شما باشند. رنگ‌های متالیک را با رنگ‌های خنثی مثل سیاه و سفید ست کنید. همچنین اگر دوست دارید استایل مونوکروم داشته باشید، یکی از آیتم‌های استایل‌تان را متالیک و بقیه را ساده و در همان طیف رنگی انتخاب کنید.

5. ویوا مجنتا؛ رنگ سال ۲۰۲۳

 

رنگ جذاب سال ۲۰۲۳ که منشا آن از قرمز است، جذاب‌ترین و بهترین رنگ برای داشتن استایلی خاص و چشم‌گیر در بهار و تابستان امسال خواهد بود. این رنگ در واقع شما را تشویق می‌کند تا خودتان را آزمایش کنید و قدرت خود را به نمایش بگذارید.

چگونه این رنگ را استایل کنیم؟

یک استایل مونوکروم با این رنگ می‌تواند ترکیب بسیار هیجان‌انگیز و خاصی را ایجاد کند. همچنین ویوا مجنتا در کنار رنگ‌هایی مثل انواع طیف آبی، سبز، طوسی ملایم، نارنجی و سفید هم جذاب خواهد بود.

اکسسوری‌های ترند برای بهار و تابستان امسال

اکسسوری‌ها همان جزئیات مهم استایل شما هستند که مثل یک جادو عمل می‌کنند. هرکسی می‌تواند یک پیراهن و شلوار را باهم ست کند، اما در واقع قسمت سخت و مهم ماجرا این است که این لباس‌ها را با چه کیف، کفش و زیورآلاتی ست می‌کنید. در ادامه قصد داریم اکسسوری‌های ترند که این روزها در کالشکن برندهای مختلف می‌توانید ببینید را به شما معرفی کنیم تا بتوانید در استایل‌های روزمره‌تان آن‌ها را به کار ببرید.

۱. کیف‌های خیلی بزرگ

 

اگرچه که صنعت مد در چند دوره‌ی اخیر از بازی با کیف‌های خیلی کوچک و میکروسایز لذت برده است، اما برای سال ۲۰۲۳ تصمیم دارد که مثال «هرچه بزرگ‌تر، بهتر» را به کار بگیرد. در کالکشن برندهای Chloé ،Bottega Veneta و Bally می‌توانید کیف‌های خیلی بزرگ و تقریبا به اندازه‌ی بلندی یک دست را ببینید! یک مزیت بزرگ درباره‌ی این کیف‌های سایز بزرگ این است که به راحتی می‌توانید انواع و اقسام وسایلتان را از کیف لوازم آرایش گرفته تا لپ‌تاپ و…، در آن جای دهید.

۲. زنگ کلاس باله

 

به لطف کالکشن Miu Miu، کفش‌های باله‌ی ساتنی در سال ۲۰۲۲ مورد توجه افراد بسیار زیادی قرار گرفتند. برای ۲۰۲۳ این محبوبیت ادامه پیدا کرده است،‌ اما با کمی تغییر. کفش‌های باله با رنگ‌های جسورانه و متالیک در حال ترند شدن هستند.

البته امکان ندارد که صحبت از کفش‌های باله باشد و طراحی جذاب شنل به میان نیاید. ترکیب رنگ کرم و مشکی این کفش‌ها یکی از پرطرفدارترین‌هاست و می‌توان استایل‌های بسیار جذابی با آن داشت.

۳. یک چیز نقره‌ای

 

پس از سال‌ها حاکمیت زیورآلات طلایی رنگ (و همچنین رزگلد که برای مدت کوتاهی پرطرفدار شد)، حالا نوبت به اکسسوری‌های نقره‌ای رنگ می‌رسد. گردنبندهای نقره‌ای رنگ زنجیری، گوشواره‌ها و دستبندهای بنگل از ترندهای حال حاضر هستند.

می‌توان گفت که زیورآلات زنجیری و بنگل مورد پسند همه نیستند، بنابراین اگر به استایل‌های مینیمال و مدرن علاقه دارید، می‌توانید مدل گردنبندها و دستبندهایتان را ظریف انتخاب کنید یا حتی آن‌ها را به صورت لایه لایه بپوشید.

 

۴. زیورآلات رنگی رنگی

زیورآلات ساخته شده از سنگ‌های قیمتی کوچک و رنگی از دیگر ترندهای بهار و تابستان امسال هستند. با این مدل گردنبند و دستبند می‌توانید حس و حال تابستان را به راحتی در استایل‌تان نمایان کنید.

۵. کلاه

 

اگر نگران این بودید که کلاه‌ها از روند مد خارج شده‌اند، باید بگوییم که خیر؛ همچنان پرقدرت در لیست ترندهای تابستان قرار دارند. کلاه‌های سطلی (Bucket Hats) این بار با طراحی بافتنی برگشته‌اند و می‌توانید آن‌ها را در کالکشن Paul & Joe و Eudon Choi ببینید. همچنین کلاه‌های سطلی با طرح‌ها و نقش‌های مختلف و البته منحصر به فرد در کالکشن Carolina Herrera و Alberta Ferretti هم دیده می‌شود.

۶. جزئیات گل رزی

 

برای به کار بردن این ترند در استایل‌هایتان بهتر است لباس‌هایتان را ساده انتخاب کنید و از یک اکسسوری مثل چوکر، کراوات، کمربند یا دستکش با نشانه‌ای از گل رز به کار ببرید.

۷. هدبندهای ورزشی

 

هدبندهای کشی را یادتان هست؟ این روزها این مدل از هدبندها از طریق تیک‌تاک محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده‌اند. آن‌ها را جلوی موهایتان قرار دهید و پشت موهایتان را ساده و آزاد بگذارید.

۸. درخشش هولوگرامی پری دریایی

همان‌طور که در ابتدای مطلب گفتیم، رنگ‌های براق و متالیک از اصلی‌ترین ترندهای ۲۰۲۳ هستند. به عنوان اکسسوری نیز می‌توانید از کفش، کیف یا اکسسوری (مثل گیره‌ی مو) به رنگ‌های براق و هولوگرامی استفاده کنید.

۹. صندل‌های پفی

صندل‌ها چند وقتی است که در لیست ترندها قرار دارند و طرفداران بسیار زیادی هم جذب خود کرده‌اند. این صندل‌ها یک انتخاب بسیار راحت برای تابستان هستند و شما می‌توانید استایل‌های مختلف و کژوال با آن‌ها داشته باشید. همچنین اگر زیاد پیاده‌روی می‌کنید، این صندل‌های پاهایتان را اذیت نخواهند کرد.

ترندهای لباس برای بهار و تابستان ۲۰۲۳

انتخاب یک لباس مناسب برای هوای گرم و طاقت‌فرسای تابستان می‌تواند یک چالش سخت باشد. علاوه بر جنس لباس، کیفیت لباس نیز اهمیت بسیار زیادی دارد تا باعث تعریق بیشتر یا ایجاد حساسیت نشود. قبل از اینکه به سراغ معرفی چند مورد از ترندهای لباس امسال برویم، این نکته را باید بگویم که سعی کنید یک لباس باکیفیت انتخاب کنید تا بابت هزینه‌ای که برای آن پرداخت می‌کنید، از خرید خود راضی باشید.

 

۱. شلوار برمودا

 

طراحی‌های جذاب و جدیدی از شلوارهای برمودا را در کالکشن شنل و تام فورد می‌توانید ببینید. این طراحی‌ها معمولا گشاد، تا زانو و از جنس پارچه‌های نازک مثل کتان و لینن هستند. شلوار برمودا می‌تواند یک انتخاب عالی برای دورهمی‌های دوستانه و کژوال باشد. شما می‌توانید آن‌ها را با یک پیراهن مردانه یا یک تیشرت ساده و کمربند ست کنید.

 

۲. تاپ سفید ساده

 

رنگ سفید یکی از بهترین رنگ‌ها برای تابستان است. این رنگ به شما کمک می‌کند تا گرما را کمتر حس کنید و علاوه بر آن یک رنگ بسیار شیک و جذاب است.  تاپ‌های سفید یک انتخاب ساده برای شما خواهند بود. شما می‌توانید آن‌ها را با یک مانتوی کتی یا پیراهن مردانه و یک شلوار لینن ست کنید و برای تکمیل کردن استایل‌تان از اکسسوری‌ها کمک بگیرید.

 

۳. شلوارهای جین راسته و نیم‌بگ

 

اگر تا به حال شلوار جین گشاد یا نیم‌بگ نپوشیده‌اید، اصلا نگران نباشید. با یک بار پوشیدن این شلوارها، مطمئن باشید شلوارهای جین لوله‌تان را دیگر نگاه نخواهید کرد! این شلوارهای بسیار خوش‌استایل و همچنین راحت هستند و برای تابستان یک پیشنهاد بسیار عالی به شمار می‌روند. شلوارهای نیم‌بگ را می‌توانید با آیتم‌های متفاوتی ست کنید و استایل‌های جذابی داشته باشید.

۴. دامن‌های جین

 

اگر جز دسته افراد دامن‌پوش هستید، دامن‌های جین این روزها خیلی سروصدا کرده‌اند. این دامن‌ها طراحی خاصی دارند و مثل شلوار یک درز هم در قسمت جلوی خود دارند. برای استایل کردن این مدل دامن‌ها، می‌توانید آن‌ها را با یک تاپ ساده و مانتو کتی ست کنید و از یک کیف و کفش نیمه‌رسمی برای داشتن یک استایل شیک استفاده کنید.

۵. استایل تمام مشکی

 

هرچند که رنگ‌های براق و جذاب در حال محبوبیت هستند، اما هیچ رنگی مشکی نمی‌شود! استایل‌های تابستانی و مشکی را می‌توانید در کالکشن برندهای Tory Burch و ولنتینو ببینید.

۶. ریش ریش

 

ریش ریش‌ها جز ترندهایی هستند که هر چند فصل یک‌بار تکرار می‌شوند. این مدل لباس‌ها بیشتر برای نوع خاصی از مهمانی‌ها یا ساحل مناسب هستند؛ اما اگر این ترند چشمتان را گرفته است، می‌توانید از اکسسوری‌هایی که پارچه‌ی ریش ریش دارند در استایل‌تان استفاده کنید.

در نهایت اینکه

در این مطلب سعی کردیم به طور جامع ۲۰ مورد از محبوب‌ترین ترندهای مد و فشن بهار و تابستان ۲۰۲۳ در مبحث رنگ‌ها، لباس‌ها و اکسسوری‌های زنانه را به شما معرفی کنیم. برای داشتن استایل‌های منحصر به فرد، کمی خلاقیت به خرج دهید. همچنین تابستان یک فرصت عالی برای پوشیدن رنگ‌های جسورانه و براق است. از ایده‌ها استفاده کنید و استایل جذاب مخصوص خودتان را بسازید.

 

منابع: VogueSeventeenLookiero

@Aseman_Mag

ما را دنبال کنید