ماساژ باکال چیست و چرا انقدر ترند شده است؟

ماساژ صورت بی‌شک بهترین راهکار برای کاهش استرس روزانه و شادابی پوست است و البته تا حدی هم به جوان سازی آن کمک می‌کند. ماساژهای صورت معمولا بسیار ساده هستند و شما به راحتی می‌توانید برای خودتان انجام دهید. کافی است پیشانی، ناحیه‌ی چشم، گونه‌ها، اطراف دهان، چانه و گردن خود را به آرامی ماساژ دهید. فورا متوجه خواهید شد که خلق‌و‌خوی شما بهتر شده و احساس ریلکسی می‌کنید. اما اگر به دنبال یک ماساژ فوق‌العاده برای لیفت صورت‌تان هستید، ما در این مطلب از دیجی‌کالا مگ به شما ماساژ نه چدان جدید ولی ترند این روزهای دنیای سلبریتی‌ها را معرفی می‌کنیم. این شما و این هم همه آنچه که باید در مورد ماساژ بالکال بدانید.

ماساژ صورت بالکال چیست؟

ماساژ باکال یک ماساژ معمولی صورت نیست و بهتر است خودتان به تنهایی از این طریق صورتتان را ماساژ ندهید. در این فرآیند، یک شخص ماساژور با پوشیدن دستکش، دست خود را داخل دهان شما قرار می‌دهد و صورت شما را از داخل به بیرون دهان ماساژ می‌دهد. شاید کمی عجیب به‌نظر برسد اما این تکنیک در لیفت و درخشان شدن پوست تاثیر زیادی دارد.

فواید ماساژ بالکال

این ماساژ برای کاهش و حذف چربی‌های اضافه‌ی صورت موثر است. همین کاهش چربی باعث زاویه‌دار شدن صورت و در عین حال طراوت و درخشندگی پوست صورت بخصوص اطراف دهان هم می‌شود و فقط کافی است با یک کانتور ساده، یک صورت فوق‌العاده تراشیده و زاویه‌دار داشته باشید.

همچنین این ماساژ مدرن با تسکین ناراحتی‌های سینوسی، تخلیه لنفاوی صورت و افزایش جریان خون و درنتیجه پمپاژ بیشتر اکسیژن تنش و انسداد ماهیچه‌های شما را برطرف کرده و با کاهش چین و چروک در دراز مدت لیفت صورت پوست شما را محکم‌تر و سفت‌تر می‌کند.

ماساژ بالکال چرا ترند شد؟

 

 

ماساژ باکال چیز جدیدی نیست و از اواسط دهه ۱۹۸۰ آغاز شد و توسط «گورو سوکو»، معلم مشهور مراقبت از پوست فرانسه و همچنین «یاکوف ژیرکوویچ» که این تکنیک را در طول سمینارهای آموزشی در سراسر جهان به بازار عرضه کرده بود، رواج یافت. اکنون حدود ۱۰ سال است که این درمان برای کمک به درمان دندان قروچه، میگرن، سردردهای تنشی و اختلال فکی استفاده می‌شود اما با این حال انتشار ویدیوهای فیشال پوست و ماساژ صورت اشخاص سرشناس و سلبریتی‌ها همچون مگان مارکل، جنیفر لوپز، کریستین بیل و حتی نیکولا جاس باعث شده تا این ماساژ حسابی مورد توجه کاربران تیک‌تاک و اینستاگرام قرار بگیرد.

«تارین وارن»، مدیر یک مرکز پوستی با اشاره به اینکه حدود پنج ماه است که «ماساژ بالکال» را ارائه کرده، می‌گوید: «در همین مدت کوتاه استقبال از این درمان فوق‌العاده بوده و از اینکه مردم به من اعتماد کردند تا چنین درمان عجیبی را برایشان انجام بدهم، سپاسگزارم. هرچند که می‌دانم صنعت زیبایی به ندرت از چیزهای عجیب و غریب دوری می‌کند به خصوص هنگامی که افراد مشهور از آن استفاده کنند.»

به گفته این مدیر با وجود اینکه درمان‌های زیادی در این مرکز انجام می‌شود، این ماساژ این روزها حسابی مورد توجه قرار گرفته است، به طوری‌که در رسانه‌های اجتماعی‌ ما بیشترین تعداد درخواست وقت مشاوره، لایک و اشتراک‌گذاری، مربوط به ویدیوهای ماساژ باکال است.

یک جلسه بالکال تمام چین و چروک‌ها را از بین می‌برد؟

این ماساژ درمانی، هم همانند هر ماساژ دیگری تنها با یک جلسه موثر نیست. معمولا متخصصان مربوط به این حوزه با توجه به میزان چین و چروک، چربی، سن و مدل پوست تعداد جلسات ماساژ درمانی را مشخص می‌کنند.

«لین رائی» یک درمانگر فک و صورت که به تازگی از این خدمات استفاده کرده در توضیح حس و حالش در طول دریافت این ماساژ می‌گوید: «وقتی درمانگر از من خواهش کرد تا روی تخت ماساژ دراز بکشم و گفت، قول می‌دهد تا هر لحظه که درد زیادی داشتم درمان را متوقف می‌کند، استرس تمام وجودم را فرا گرفت، به‌خصوص وقتی که قصد داشت دستانش را با دستکش‌های لاتکس وارد دهانم کند. اما تنها یک دقیقه بعد وقتی انگشت‌های شصت دستانش را زیر ماهیچه‌های لپم احساس کردم، استرسم کاهش یافت وخیلی زود احساس آرامش کردم.»

به گفته‌ی او هرچند که به نظر این درمان کمی عجیب و چالش‌برانگیر به نظر می‌آید، اما با این حال پس از طی ۵ تا ۷ جلسه درمانی اثرات قابل توجهی را مشاهده کرده است.

آیا این ماساژ درد دارد؟

 

 

«تارین وارن»، مدیر یک مرکز پوستی در لندن در این باره می‌گوید: «بیشتر اشخاص قبل از شروع درمان سوالات زیادی دارند، مثلا اینکه آیا باید چشمانم را باز نگه دارم یا بسته؟ آیا باید از قبل مسواک می‌زدم؟ آیا این ماساژ درد دارد؟ اگر خوابم ببرد چه خواهد شد؟ و… اما واقعیت این است تا قبل از شروع درمان ذهن دچار چالش و سوالات زیادی است ولی با شروع ماساژ، وقتی حرکات دایره‌ای بر روی لثه و دهان از داخل صورت می‌گیرد، مدت زیادی طول نخواهد کشید که احساس آرامش می‌کنید.»

این درمانگر همچنین با اشاره به اینکه چند درمانجو تاکنون در حین دریافت ماساژ به خواب رفتند ادامه می‌دهد: «این درمان با وجود اینکه ممکن است کمی ترسناک یا حتی چندش‌آور به نظر برسد، اما باعث هیچ دردی نمی‌شود و حتی ممکن است برخی از اشخاص از این درمان لذت زیادی ببرند.»

خطرات ماساژ بالکال چیست؟

به طور کلی تاکنون مقاله یا تحقیقی در مورد مضرات بالکال در مجلات یا اینترنت منتشر نشده است و بعید به نظر می‌رسد که در صورت استفاده از درمانگر متخصص و عدم فشار یا کشش اضافه به عضلات ماهیچه‌های درون دهان (عضلات جونده و عضلات خط خنده) مشکل یا خطری به وجود بیاد. با این حال قبل از انتخاب این درمان بهتر است با پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنید.

عمل جراحی بالکال همان ماساژ بالکال است؟

عمل جراحی بالکال با این ماساژ متفاوت است. در حقیقت جراحی بوکال یک عمل غیر تهاجمی است که به وسیله بی‌حسی موضعی و به صورت سرپایی انجام می‌شود. پس از بی‌حسی کامل پزشک شکافی را در داخل دهان ایجاد کرده و از آن طریق لایه‌های چربی اضافی در قسمت دیواره گونه را خارج می‌کند. در واقع این چربی‌ها با ایجاد فشار دست بر روی گونه از برش خارج شده و با وسیله‌ی مخصوص جراحی برداشته می‌شود. این عمل بیشتر برای فرم‌دهی صورت استفاده می‌شود.

آیا می‌توانیم ماساژ بالکال را در خانه انجام دهیم؟

 

 

هرچند که پیشنهاد ما این است که اینکار را زیر نظر متخصص و در کلینک انجام دهید اما با این‌حال با کمی دقت و البته مراقبت از دهان و پوست در حین انجام این ماساژ، می‌توانید این تکنیک را در خانه نیز امتحان کنید.

در کلینک‌های زیبایی در حین انجام این ماساژ از دستکش جراحی یکبار مصرف و چند روغن گیاهی همچون دانه‌ی گل رز، بادام، نارگیل، زیتون یا خولان دریایی استفاده می‌کنند اما شما می‌توانید با شستن دست‌هایتان بدون دستکش اقدامات زیر را انجام دهید.

  1. ابتدا کمی اطراف دهان و روی لپ‌ها و چانه را با روغن زیتون یا نارگیل چرب کنید.
  2. انگشت شست خود را داخل دهان خود قرارداده و اجازه دهید انگشت اول و دوم روی پوست کنار دهانتان قرار گیرند.
  3. با انگشت شست به انگشتان بیرونی فشار بیاورید و کمی به آرامی ماساژ دهید.
  4. حالا لب‌ها را دور شست خود محکم نگه دارید (به شکل حرف C در دو سمت دست‌هایتان) و این مسیر را طی کنید: از کنار بینی خود روی ناحیه لپ بچرخید. سپس از گوشه بیرونی چشم به سمت گوش بلغزید. از گوش خود به سمت دهان حرکت کنید. در تمام این مدت شست انگشتان داخل دهان زیر لب بالایی پایین سوراخ بینی است.
  5. سپس انگشت شست خود را بیشتر در داخل دهانتان قرار دهید و آخرین حرکت را تکرار کنید.
  6. اکنون در حالی که انگشتان شست و دیگر انگشتانتان به هم می‌رسند، تصور کنید که آن‌ها مانند آهن‌ربا به هم چسبیدند و در قرار است همان مسیر دوباره حرکت کنند.
  7. لب‌های خود را در اطراف انگشت شست به شکل حرف O، محکم نگه دارید. از سه انگشت خود در قسمت بیرونی صورت  استفاده کنید. باید انگشت‌های بیرونی را از گوش به سمت دهان حرکت دهید.
  8. در حالی که انگشت شست هنوز داخل دهانتان است، انگشت اول خود را روی طرف گونه خم کنید و از گوش به سمت لب‌ها بکشید.
  9. دقت کنید که برای این ماساژ بهتر است ناخن‌هایتان را کوتاه کنید تا آسیبی به دهان و لثه‌های شما وارد نشود.

 

منابع: Guardianbebeautifulgetthegloss

 

@Aseman_Mag

ما را دنبال کنید