اکستنشن مژه چیست؟ (انواع، روش‌ انجام، مزایا و معایب آن)

برای داشتن مژه‌های پرپشت راه‌‌حل‌های متعددی وجود دارد؛ از ریمل‌های حجم دهنده گرفته تا فرمژه و سرم‌های تقویت مژه. اما این روزها اکستنشن مژه محبوبیت زیادی پیدا کرده است ولی مثل هر روش دیگر، مزایا و معایب خودش را دارد. در ادامه در مورد اکستنشن مژه، مزیت‌ها، معایب، جایگزین‌ها و انواع آن بیشتر بخوانید.

اکستنشن مژه چیست؟

 

 

اکستنشن مژه، مژه‌هایی مصنوعی و نیمه‌دائمی هستند که به مژه‌های طبیعی فرد متصل می‌شوند تا مژه‌ها بلندتر، پرپشت‌تر و تیره‌تر به نظر برسند. این مژه‌های مصنوعی به صورت تکی، به مژه‌های طبیعی با کمک چسب مخصوص اکستنشن چسبانده می‌شوند. چسب مخصوص اکستنشن هم نیمه‌دائمی است.

مواد و محصولاتی که در این فرایند استفاده می‌شود، برای هر سالن زیبایی، متفاوت است. اما اکستنشن مژه ممکن است از جنس خز مصنوعی، خز واقعی، الیاف مصنوعی و الیاف ابریشم باشد. در سالن‌های زیبایی مژه با طول‌های مختلف و حتی رنگ‌های متفاوت وجود دارد و شما با توجه به سلیقه‌ی خود می‌توانید هر مدلی که دوست داشتید انتخاب کنید.

انواع اکستنشن مژه

 

در سالن‌های زیبایی از سه نوع مختلف اکستنشن استفاده می‌شود؛ ابریشمی، خز مصنوعی و خز طبیعی. خزهای مصنوعی ظاهری شبیه خز طبیعی دارند ولی با الیاف مصنوعی ساخته می‌شوند. در بسیاری از سالن‌های زیبایی از شما در مورد نوع اکستنشن سوال نمی‌کنند و با نوع خاصی از اکستنشن کار می‌کنند. پس اگر وگان هستید و دوست ندارید از محصولات حیوانی استفاده کنید یا به خزهای طبیعی حساسیت دارید، حتما در مورد نوع اکستنشنی که استفاده می‌کنند سوال کنید و درخواست کنید که از خز طبیعی برای شما استفاده نکنند.

هیچ‌کدام از انواع اکستنشن، دوام بیشتری نسبت به انواع دیگر ندارند؛ اما اکستنشن‌های خز طبیعی و ابریشمی، ظاهر طبیعی‌تری دارند. اکستنشن‌هایی که از خز مصنوعی تهیه می‌شوند ضخیم‌تر و تیره‌تر هستند و برای کسانی مناسب است که دوست دارند مژه‌های آن‌ها ضخیم‌تر و واضح‌تر شود.

در بین این دسته‌بندی‌ها، هر نوع اکستنشن دسته‌بندی جدایی برای طول، میزان فر بودن و رنگ دارد. معمولا در سالن‌های زیبایی از اکستنشن با طول‌های مختلف و میزان خمیدگی مختلف استفاده می‌کنند تا نتیجه‌ی نهایی کار، طبیعی‌تر باشد. اکستنشن‌های بلندتر در گوشه‌های بیرونی چشم و اکستنشن‌های کوتاه‌تر در گوشه‌های داخلی چشم می‌چسبند.

مدل‌های مختلف اکستنشن

 

با توجه به ظاهری که در نظر دارید می‌توانید مدل چسباندن اکستنشن‌ها را مشخص کنید که معمولا شامل نمونه‌های زیر است:

اکستنشن مژه کلاسیک

در این روش روی هر تار مژه‌ی طبیعی فرد فقط یک تار اکستنشن چسبانده می‌شود. به همین دلیل ظاهر طبیعی‌تری دارد و رایج‌ترین نوع اکستنشن است. اگر دوست دارید مژه‌هایی پرپشت با ظاهری طبیعی داشته باشید، این روش را انتخاب کنید.

اکستنشن مژه گربه ای

 

در این مدل هر چقدر که به دو طرف چشم بروید، مژه‌ها پرپشت‌تر می‌شوند. در نتیجه ممکن است در دو طرف بیرونی مژه، روی هر تار مژه، بیشتر از یک تار اکستنشن چسبیده شود.

اکستنشن مژه والیوم

این روش برای داشتن مژه‌های بسیار پرحجم و پرپشت کاربرد دارد. در این مدل، روی هر تار مژه‌ی طبیعی بیشتر از یک تار اکستنشن چسبانده می‌شود که باعث می‌شود مژه‌ها بسیار پرپشت شوند.

اکستنشن مژه رنگی

گاهی اوقات با توجه به رنگ پوست فرد، رنگ مو و ابرو و… بعضی آرایشگران ممکن است توصیه کنند که از اکستنشن مژه رنگی استفاده کنید.

روند انجام اکستنشن مژه به چه شکل است؟

 

شاید برای شما سوال شده باشد که اکستنشن مژه چطور انجام می‌شود. اکستنشن مژه در یک جلسه انجام می‌شود و برای هر چشم بین ۸۰ تا ۱۴۰ تار مژه اضافه می‌شود. این کار را با چسب‌هایی که فرمولاسیون خاصی دارند و نیمه‌دائمی هستند به مژه‌های طبیعی خود فرد می‌چسبانند و این چسب باعث تحریک چشم یا آسیب رسیدن به مژه‌های طبیعی فرد نمی‌شود.

اکستنشن‌ها فقط به مژه‌های خود فرد چسبانده می‌شوند نه پوست یا پلک. البته این روند از سالنی به سالن دیگر متفاوت است ولی معمولا شامل مراحل زیر است:

۱. ارزیابی

در این مرحله قبل از انجام هر کاری، آرایشگر شما در مورد خطرات و مزایای اکستنشن مژه برای شما توضیح می‌دهد و شرایطی را که باعث می‌شود اکستنشن مژه برای شما مناسب نباشد، تشریح می‌کند. در این جلسه برآورد هزینه هم انجام می‌شود تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید.

۲. تصمیم‌گیری در مورد طول مژه و میزان فر بودن آن

در این مرحله از شما می‌پرسند که دوست دارید مژه‌های شما چقدر بلند شود و چقدر خمیدگی داشته باشد. دوست دارید طبیعی‌تر باشد یا واضح‌تر. با توجه به ظاهری که مد نظر دارید در مورد طول و خمیدگی اکستنشن‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

۳. تمیز کردن اطراف چشم

در این مرحله باید در جای مناسب قرار بگیرید و سپس با یک شوینده‌ی مناسب، نواحی اطراف چشم شما از هر ماده‌ی آرایشی، چربی و جرمی پاک می‌شود. بهتر است که خودتان برای این جلسه با صورت بدون آرایش و تمیز بروید.

۴. استفاده از نوار چسب و ژل چشم

در تمام مدتی که اکستنشن مژه انجام می‌شود چشم‌های شما باید بسته بماند. این مدت ممکن است یک یا دو ساعت طول بکشد و زمان آن به تعداد اکستنشن‌هایی که باید چسبانده شود، بستگی دارد.

برای آماده‌سازی چشم‌ها، ابتدا یک ژل مخصوص زیر چشم، روی مژه‌های پایینی شما زده می‌شود تا از دسترس دور بماند و چسب به آن‌ها نمالد. سپس زیر چشم یک نوارچسب مخصوص چسبانده می‌شود که یک پس‌زمینه‌ی رنگ روشن برای مژه‌ها ایجاد کند تا آرایشگر بهتر بتواند تارهای مژه را ببینید.

این چسب روی مژه‌ها چسبانده نمی‌‌شود و کندن آن هم با درد همراه نیست.

۵. چسباندن اکستنشن‌ها

آرایشگر با یک موچین مخصوص، انتهای تارهای اکستنشن را داخل چسب مخصوص فرو می‌برد و به مژه‌های شما می‌چسباند. در بیشتر موارد، به هر مژه‌ی شما فقط یک تار اکستنشن چسبانده می‌شود. این فرایند هیچ دردی ندارد ولی ممکن است به خاطر نزدیک شدن موچین به نواحی اطراف چشم، کمی احساس ناراحتی بکنید.

۶. خشک شدن چسب‌ها

چسب‌های مخصوص اکستنشن خیلی زود خشک می‌شوند. اما بعد از چسباندن تمام اکستنشن‌ها بهتر است که ده دقیقه صبر کنید تا کاملا خشک شوند. بعضی آرایشگرها از فن‌های کوچک برای خشک کردن سریع‌تر چسب استفاده می‌کنند اما بعضی دیگر ترجیح می‌دهند که چسب‌ها در معرض هوا خشک شوند. در این مرحله هم چشم‌های شما باید بسته باشد.

۷. برداشتن چسب و ژل چشم

بعد از خشک شدن کامل چسب‌ها، ژل چشم و چسبی که زیر مژه‌ها چسبانده شده بود جدا می‌شود. این مرحله هم هیچ دردی ندارد ولی اگر در زیر چشم احساس ناراحتی می‌کنید، به آرایشگر اطلاع دهید. در مرحله‌ی بعد متخصص اکستنشن مژه، مژه‌های شما را با یک شانه‌ی مخصوص مرتب می‌کند و از شما می‌خواهد که به آرامی پلک بزنید و اینجا کار تمام می‌شود.

مزایای اکستنشن مژه

این روش زیبایی به خاطر مزایای متعددی که دارد بسیار محبوب شده است. در ادامه به چند مورد از این مزیت‌ها اشاره می‌کنیم که با بررسی آن‌ها می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا به اکستنشن مژه نیاز دارید یا نه.

۱. تاثیرگذاری

این روش واقعا در افزایش طول و پرپشتی مژه‌ها تاثیرگذار است و شما بدون نیاز به هیچ آرایشی، هر روز با مژه‌هایی پرپشت و زیبا از خواب بیدار می‌شوید. اکستنشن مژه می‌تواند زیبایی چشم و زیبایی چهره را دوچندان کند و نقش مهمی در زیبایی چهره دارد. به‌خصوص اگر علاقه‌مند به ریمل زدن باشید و بدون ریمل جایی نمی‌روید، این روش می‌تواند برای شما مفید باشد.

۲. قابلیت تغییر متناسب با سلیقه

یکی از ویژگی‌های این روش زیبایی این است که شما در مورد تمام ویژگی‌های آن می‌توانید تصمیم بگیرید و در واقع آن را شخصی‌سازی کنید. ارتفاع مژه‌ها، میزان خمیدگی آن‌ها و حتی رنگ آن‌ها کاملا قابل تغییر است. حتی محل چسباندن مژه‌ها را هم می‌توانید تعیین کنید.

۳. ضدآب بودن

در ۴۸ ساعت ابتدایی نباید به مژه‌هایتان آب برسد ولی بعد از گذشت این مدت، می‌توانید به راحتی شنا کنید، دوش بگیرید یا عرق کنید و مشکلی برای اکستنشن‌ها پیش نمی‌آید. البته هر چقدر آن‌ها را خشک‌تر نگه دارید، مدت بیشتری دوام می‌آورند.

۴. بدون درد

کل فرایند چسباندن اکستنشن‌ها بدون هیچ درد و ناراحتی انجام می‌شود و بیشتر افراد مشکلی با این مرحله نخواهند داشت.

۵. امن بودن

این روند برای اکثر افراد کاملا امن و بدون هیچ مشکلی است. البته گاهی احتمال تحریک چشم و پوست و عفونت وجود دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

 

عوارض اکستنشن مژه

 

 

هر روش زیبایی در کنار مزیت‌هایی که دارد می‌تواند مشکلات و دردسرهایی هم ایجاد کند. بهتر است که قبل از انجام هر کاری، معایب آن را هم بدانید.

۱. احتمال تحریک و عفونت

یکی از بزرگ‌ترین معایب اکستنشن مژه، احتمال تحریک چشم است. برای چسباندن اکستنشن‌ها به انتهای مژه، از چسبی استفاده می‌شود که با مواد شیمیایی ساخته شده است. چشم معمولا به این مواد شیمیایی حساس است. غیر از مواد شیمیایی، وزنی که اکستنشن‌ها به مژه تحمیل می‌کند می‌تواند یکی دیگر دلایل تحریک چشم باشد.

برای اینکه مطمئن شوید حساسیتی به چسب‌های مورد استفاده ندارید باید قبل از انجام هر کاری، مقداری از آن را روی پوست امتحان کنید.

اگر چشم‌های حساسی دارید مطمئن شوید که چسب مورد استفاده حاوی لاتکس و فرمالدهید نباشد. این دو ماده، بیشترین تاثیر را در ایجاد حساسیت و تحریک در چشم دارند.

۲. صرف هزینه‌ و زمان

این کار برای شما هزینه‌ای دارد که بیشتر از خرید ریمل است و البته اگر بخواهید دائما اکستنشن مژه داشته باشید باید هر دو تا چهار هفته، آن را ترمیم کنید. ضمنا هر بار که این کار را انجام می‌دهید بین یک تا دو ساعت وقت شما را می‌گیرد. فارغ از زمانی که باید برای رفت و آمد و وقت گرفتن بگذارید.

۳. احتمال آسیب رسیدن به مژه‌های طبیعی

حتی اگر اکستنشن مژه را پیش ماهرترین افراد هم انجام دهید، این احتمال وجود دارد که به مژه‌های طبیعی شما هم آسیب برسد. وقتی مژه‌ها بلند می‌شوند، اکستنشن‌ها از از انتهای مژه فاصله می‌گیرند و باعث می‌شوند که وزنی به مژه‌های طبیعی شما اضافه شود. گاهی اوقات این وزن اضافه باعث ریزش زودتر مژه می‌شود. دست زدن به مژه‌ها یا برخورد آن به بالش و… موقع خواب، می‌تواند به مژه‌های طبیعی آسیب بزند.

۴. ریزش غیرمنظم

مژه‌ها رشد یکسان و منظمی ندارند. بعضی از آن‌ها در مرحله‌ی رشد هستند و بعضی دیگر ممکن است نزدیک به افتادن باشند. بعد از مدتی که از اکستنشن مژه گذشت، تعدادی از مژه‌های طبیعی شما به همراه اکستنشن، می‌افتد.

این مساله باعث می‌شود که تعدادی از اکستنشن‌ها بدون هیچ الگوی منظمی بیافتند و ظاهری نامنظم ایجاد کنند. برای اینکه مژه‌های شما همیشه منظم و مرتب باشد باید هر دو تا چهار هفته، آن را ترمیم کنید یعنی اکستنشن‌های افتاده را جایگزین کنید.

۵. مشکل در شستن صورت

وقتی اکستنشن مژه دارید نمی‌توانید به مژه‌های خود دست بزنید. موقع شستن صورت باید مراقب باشید که به نواحی اطراف چشم دست نزنید و مژه‌های خود را نمالید. در ضمن باید از شوینده‌های ملایم‌تر استفاده کنید. توصیه می‌شود که ۶ ساعت بعد از اکستنشن مژه اصلا به صورت خود آب نزنید.

 

آیا بعد از برداشتن اکستنشن مژه، مژه‌ها دوباره رشد می‌کنند؟

یکی از سوالاتی که زیاد در مورد اکستنشن مطرح می‌شود این است که آیا به مژه‌های طبیعی خود فرد آسیب می‌زند یا نه و اگر مژه‌ها آسیبی ببیند، بعد از جدا کردن اکستنشن‌ها، آیا دوباره رشد می‌کنند یا نه؟

اکستنشن مژه به‌ تنهایی مشکلی برای مژه‌های شما ایجاد نمی‌کند. آسیب به مژه‌های طبیعی زمانی اتفاق می‌افتد که به درستی از آن نگهداری نکنید یا اینکه موقع چسباندن آن‌ها، کار به درستی انجام نشده باشد. چسباندن اکستنشن‌هایی که وزن زیادی دارند و برای مژه‌های طبیعی سنگین هستند باعث ریزش مژه می‌شود. مالیدن چشم‌ها با دست هم می‌تواند باعث ریزش مژه شود.

به همین دلیل مهم است که جای معتبری را برای انجام این کار انتخاب کنید و کار را به هر کسی نسپارید. علاوه بر‌ این، باید مراقبت‌های بعد از آن (مانند تقویت مژه‌ها با محصولات مناسب از جمله تقویت کننده مژه سریتا) را هم در نظر بگیرید.

با تمام مراقبت‌ها ممکن است اکستنشن باعث ریزش مژه شود. به این نکته توجه داشته باشید که مژه هم درست مثل موی سر است. اگر مشکلی از قبل نداشته باشید، با ریختن مژه، دوباره بعد از مدتی مژه‌های جدید رشد می‌کنند و رشد مژه‌ها مرتب ادامه دارد. تقریبا یک تا سه ماه طول می‌کشد تا ریزش مژه‌های شما جبران شود البته در صورتی که از قبل با مشکلی مواجه نبوده باشید.

ماندگاری اکستنشن مژه چقدر است؟

 

 

مژه‌ها هم درست مثل موی سر، یک دوره‌ی طبیعی برای رویش، رشد، ریختن و رشد مجدد دارند. مژه‌هایی که الان دارید در مراحل مختلف این چرخه قرار دارند. در نتیجه تعدادی از آن‌ها در نزدیکی ریختن هستند در حالی که بعضی از آن‌ها مراحل رشد را طی می‌کنند. این مراحل حتی زمانی که اکستنشن مژه هم داشته باشید طی می‌شود. وقتی تارهای مژه‌ی مصنوعی روی تک تک تارهای مژه‌ی خود شما چسبیده می‌شوند، زمانی که دوره‌ی رشد آن مژه تمام شده باشد و بریزد، اکستنشن مژه هم می‌‌ریزد.

اگر شما با کارهایی مثل مالیدن چشم‌ها با دست، استفاده از ریمل یا استفاده کردن از محصولات آرایشی چرب که کار چسب مژه را مختل می‌کنند، باعث تند شدن روند ریزش مژه نشوید، اکستنشن‌ها تا یک ماه باقی می‌مانند و ظاهر زیبای خود را حفظ می‌کنند. بعد از یک ماه معمولا به ترمیم نیاز است تا اکستنشن‌های افتاده جایگزین شوند و مژه‌ی شما دوباره حالت طبیعی پیدا کند.

اگر قصد ندارید اکستنشن مژه را بردارید و می‌خواهید آن را ادامه دهید، باید هر دو تا چهار هفته آن را ترمیم کنید تا همیشه بهترین نتیجه را داشته باشد. چون مژه‌ها در مراحل مختلفی از رشد هستند، معمولا بعد از ۲ تا ۴ هفته شاهد نامرتب شدن آن خواهید بود چون بعضی از مژه‌ها می‌ریزند.

آمادگی برای اکستنشن مژه

اگر تصمیم گرفته‌اید که این کار را انجام دهید، برای آمادگی، مراحل زیر را دنبال کنید.

پاک کردن آرایش

در اطراف چشم شما موقع انجام این کار نباید هیچ ماده‌ی آرایشی وجود داشته باشد. ریمل، کانسیلر، کرم‌ پودر و حتی محصولات مراقبت از پوست را کاملا از نواحی اطراف چشم پاک کنید. البته اگر آرایش هم داشته باشید معمولا در سالن‌های زیبایی کار پاک کردن آن را انجام می‌دهند.

عدم نوشیدن قهوه

در حالی که این یک روند برای بیشتر افراد دردناک نیست، ممکن است کمی اعصاب خردکن باشد چون مجبور می‌شوید تا دو ساعت کاملاً بی‌حرکت بمانید و چشمانتان را ببندید. قهوه، نوشیدنی‌های انرژی‌زا، و کافئین از هر نوعی که باشد تنها باعث تشدید عصبانیت می‌شود.

پوشیدن لباس راحت

در طی انجام کار باید برای مدت طولانی دراز بکشید و بی‌حرکت بمانید. پس لباس راحت و مناسب بپوشید که موقع کار مجبور نباشید دائم آن را مرتب کنید یا جابه‌جا کنید.

همراه داشتن عکس

اگر عکسی از اکستنشن مژه دارید و دوست دارید مژه‌های شما شبیه آن به نظر برسد، می‌توانید آن عکس را همراه خود ببرید. گاهی اوقات با یک عکس می‌توانید منظور خود را بهتر به آرایشگر منتقل کنید تا دقیقا بداند که چه انتظاری دارید.

همراه داشتن موزیک

اگر فکر می‌کنید حوصله‌ی شما سر می‌رود و گوش دادن به موسیقی می‌تواند شما را آرام‌تر کند و کمک کند که بتوانید آرام بمانید، موزیک مورد علاقه‌ی خود را همراه ببرید تا در تمام مدت انجام کار گوش کنید.

متوقف کردن مصرف رتینول

رتینول می‌تواند میزان حساسیت بدن را افزایش می‌دهد به‌خصوص در جای حساسی مثل چشم. استفاده از هر نوع رتینول، اسیدها، اسکراب و درمان‌های آکنه را چند روز قبل از انجام کار، متوقف کنید. اگر مشکلی با حساسیت دارید، قبل از انجام هر کاری، با متخصص پوست مشورت کنید.

تحقیق قبل از انتخاب

حتما قبل از انتخاب مرکز مورد نظر برای انجام این کار، تحقیق کنید. از کسانی که قبلا در همان مرکز کار اکستنشن مژه انجام داده‌اند در مورد نتیجه‌ی کار بپرسید و حتما دقت کنید به مراکزی رجوع کنید که مجوز داشته باشند.

بررسی احتمال آلرژی

اگر پوست و چشم شما حساس است و به بعضی مواد شمیایی حساسیت دارید حتما قبل از مراجعه با متخصص پوست یا با آرایشگر مربوطه مشورت کنید. بعضی از مواد موجود در چسب‌ها اکستنشن مثلا لاتکس و فرمالدهید، برای بعضی از افراد حساسیت‌زا هستند.

علاوه بر این، اگر به گربه‌ها حساسیت دارید ممکن است به اکستنشن‌های طبیعی که از موی حیوانات تهیه شده، حساسیت نشان دهید. در این صورت باید از اکستنشن مصنوعی استفاده کنید.

مراقبت های بعد از اکستنشن مژه

بعد از اکستنشن اگر این نکات را رعایت کنید، دوام آن بیشتر می‌شود و به مژه‌های طبیعی خودتان کمتر آسیب می‌رسد.

اجتناب از خیس کردن مژه تا ۴۸ ساعت

در ۴۸ ساعت ابتدایی بعد از اکستنشن، چشم‌ها را از هر گونه تماس با آب و بخار حفظ کنید. با این کار، دوام اکستنشن شما بیشتر می‌شود.

اجتناب از شوینده‌های روغنی

بضی افراد از شوینده‌های روغنی برای تمیز کردن صورت خود استفاده می‌کنند. زمانی که اکستنشن دارید از هر گونه ماده‌ی آرایشی و شوینده که مبتنی بر چربی باشد اجتناب کنید. انواع پاک‌کننده‌های آرایش، شوینده‌ها، روغن‌های مخصوص صورت، سرم‌های روغنی و… می‌توانند باعث حل شدن چسب‌ها شوند.

کوتاه کردن مدت دوش گرفتن

وقتی به حمام می‌روید، مدت زمانی را که زیر دوش هستید کاهش دهید. وزن آب و برخورد آن با مژه‌ها می‌تواند باعث ریزش آن شود.

خوابیدن به پشت یا پهلو

اگر از آن دسته افرادی هستید که روی شکم می‌خوابید، احتمال خراب شدن مژه‌های شما بیشتر است. چون موقع خواب مژه‌های شما با بالش تماس پیدا می‌کنند. برای همین سعی کنید عادت کنید که به پهلو یا پشت بخوابید تا میزان تماس چشم با بالش به کمترین مقدار خود برسد.

اجتناب از مالدین چشم یا لمس کردن اکستنشن‌ها

در مدتی که اکستنشن دارید چشم‌های خود را با دست نمالید. هر چقدر که بیشتر دست‌های شما با چشم یا اکستنشن تماس داشته باشد، احتمال ریزش و خراب شدن آن بیشتر می‌شود. در واقع با این کار، دوره‌ی طبیعی رشد یک مژه کوتاه‌تر یم‌شود و زودتر می‌افتد.

عدم استفاده از فرمژه

وقتی اکستنشن مژه دارید از فرمژه‌های مکانیکی که با تحت فشار گذاشتن مژه کار می‌کند، استفاده نکنید. اگر مژه‌ها خمیدگی و حالت خود را از دست داده‌اند، از فرمژه‌های حرارتی استفاده کنید تا دوباره به آن‌ها حالت بدهید.

جایگزین‌های اکستنشن مژه

اگر نمی‌توانید به دلایل مختلف اکستنشن انجام دهید، روش‌های جایگزین هم وجود دارد تا ظاهر مژه‌های خود را بهتر کنید و آن‌ها را بلندتر و پرپشت‌تر نشان دهید.

اکستنشن خانگی

کیت‌های مخصوصی برای انجام اکستنشن در خانه وجود دارد تا با هزینه‌ی کمتر بتوانید برای مدت کوتاهی این کار را انجام دهید و مژه‌هایی پرپشت‌تر داشته باشید. این کیت‌ها شامل تارهای مژه‌ی مصنوعی و چسب مخصوص است و شما می‌توانید در خانه و با کمی دقت، آن‌ها را به مژه‌ی طبیعی بچسبانید. دوام این نوع اکستنشن کمتر است.

کیت‌های رنگ کردن مژه

با رنگ کردن مژه می‌توانید ظاهری متفاوت داشته باشید و کاری کنید که مژه‌ها زیباتر به نظر برسند. ولی استفاده‌‌ی زیاد از رنگ برای مژه‌ها باعث آسیب‌پذیر شدن آن می‌شود. بیشتر از ماهی یک بار از این کیت‌ها استفاده نکنید.

سرم‌های رشد مژه

اگر مژه‌های شما کم‌پشت و کوتاه شده از سرم‌های افزایش رشد مژه استفاده کنید. البته نتیجه‌ی استفاده از این سرم‌ها به اندازه‌ی اکستنشن مژه چشم‌گیر نیست ولی طبیعی است. دقت داشته باشید که برای دیدن نتیجه، باید صبر داشته باشید و چند ماهی تحمل کنید.

ریمل

ریمل ساده‌ترین و ارزان‌ترین راه برای بلندتر و حجیم‌تر کردن مژه است. ریمل‌ها انواع مختلفی دارند و بعضی از آن‌ها مخصوص بلندتر کردن و پرپشت کردن مژه هستند.

فرق کاشت و اکستنشن مژه

در کاشت مژه، موهایی با جنسی بسیار نزدیک به طبیعی در پلک کاشته می‌شوند. در این روش خبری از چسباندن تارهای مژه نیست و این کار ممکن است با بی‌هوشی کامل یا با بی‌حسی موضعی انجام شود. عمل کاشت مژه توسط کادر مجرب و متخصص انجام می‌شود و دو تا سه ساعت طول می‌کشد. ظاهر نهایی کار، بسیار طبیعی‌تر از اکستنشن است ولی هزینه‌ی بالاتر و ریسک بیشتری هم دارد.

اگر دنبال روشی ارزان‌تر هستید که ریسک کمتری داشته باشد، بهتر است که اکستنشن مژه را انتخاب کنید.

منابع:  Byrdie Cosmopolitan

@Aseman_Mag

ما را دنبال کنید