۷ ترفند ساده برای افزایش دوام رژلب

اگر از دوام رژلب‌ها شکایت دارید و دوست ندارید دائم یک رژلب دستتان باشد و هر جا به آینه رسیدید آن را تجدید کنید، احتمالا باید در نحوه‌ی رژ زدن تجدید نظر کنید و از این چند راهکار برای افزایش دوام رژلب استفاده کنید.

چطور دوام رژلب را افزایش دهیم؟

 

عوامل مختلفی روی دوام رژلب تاثیر دارند. برند و مدل رژلب و نوع رژلبی که استفاده می‌کنید مهم‌ترین عامل تاثیرگذار است. غیر از نوع رژلب، نحوه‌ی رژ زدن هم می‌تواند تاثیر قابل‌توجهی در افزایش دوام آن داشته باشد. با چند تکنیک می‌توانید دوام رژلب را افزایش دهید ولی قبل از هر چیز بهتر است در مورد انواع رژلب و دوام هرکدام بیشتر بخوانید تا از محصولات آرایشی، توقع معجزه نداشته باشید.

انواع رژلب

قرن‌هاست که زنان برای زیباتر شدن لب‌ها و چهره‌ی خود از یک محصول آرایشی با نام عمومی رژلب استفاده می‌کنند. با گذر زمان و هر چقدر که بیشتر پیشرفت می‌کنیم، رژلب هم تنوع بیشتری پیدا می‌کند. این روزها در بازار لوازم آرایشی می‌توانید رژلب‌هایی با اسامی و کاربردهای مختلف پیدا کنید که هر کدام دوام و ویژگی‌های خاص خود را دارند.

رایج‌ترین انواع رژلب عبارتند از:

مرطوب‌کننده‌های لب

این رژلب‌ها ظاهری نرم و طبیعی به لب می‌دهند و آن را حسابی آبرسانی می‌کنند. این مدل از رژلب‌ها برای روزهایی مناسب است که نمی‌خواهید آرایش کنید یا ترجیح می‌دهید آرایشی بسیار ملایم داشته باشید. رژلب‌های مرطوب‌کننده، مقدار کمی رنگ دارند و اگر دوست دارید رنگ بیشتری بگیرند باید چند بار روی هم رژ بزنید. اما درمجموع ویژگی اصلی آن‌ها مرطوب‌کننده بودن و داشتن رنگ‌های ملایم است.

این مدل رژلب با هدف مرطوب نگه داشتن لب‌ها استفاده می‌شود و طبیعی است که دوام کمی داشته باشد. این رژلب را باید مرتب در طول روز تجدید کنید.

رژلب‌های کرمی

این رژلب‌ها محصولی بین رژلب مات و مرطوب‌کننده‌ها هستند. این مدل هم خاصیت مرطوب‌کنندگی دارد هم ظاهر مات رژلب‌های مات. این مدل به‌راحتی روی لب کشیده می‌شود و پوشش‌دهی بالاتری نسبت به مدل قبلی دارد. رژلب کرمی برای زمانی مناسب است که هم می‌خواهید لب‌ها را تغذیه کنید هم به آن رنگ و لعاب بدهید. این مدل رژلب دوام بیشتری نسبت به مرطوب‌کننده دارد.

رژلب مات

 

 

اگر دنبال رژلبی هستید که دوام زیاد و رنگ‌های خیره‌کننده داشته باشد، رژلب مات بخرید. این مدل رژلب‌ها معمولا چربی کمی دارند و ممکن است باعث خشک شدن لب‌ها شوند. به‌همین دلیل باید لب را قبل از استفاده از این رژلب آماده کنید. رژلب مات دوام بیشتری نسبت به دو مدل قبل دارد.

تینت لب

تینت لب که جدیدا در شبکه‌های اجتماعی حسابی محبوب شده، برای زمانی مناسب است که می‌خواهید به لب‌های خود کمی رنگ بدهید بدون اینکه حس کنید یک لایه رژلب روی آن‌ها است. تینت‌ها معمولا دوام زیادی دارند و از نظر شدت رنگ هم بسیار متنوع‌اند؛ از انواع کاملا طبیعی و کم‌رنگ گرفته تا مدل‌های پررنگ. این نوع رژلب می‌تواند لب‌ها را به‌شدت خشک کند اما می‌توانید از آن به‌عنوان رژگونه هم استفاده کنید.

برق لب

برق لب از آن دسته محصولات آرایشی قدیمی است که هنوز هم طرفداران خود را دارد. اگر لب‌های براق را دوست دارید این مدل انتخاب خوبی برای شماست ولی دوام آن معمولا بسیار کم است. یکی از مزایای این مدل از رژلب‌ها این است که رطوبت لب را حفظ می‌کنند. می‌توانید آن را روی انواع دیگر رژلب بزنید تا کمی برق و درخشندگی به آن اضافه کنید.

بالم لب رنگی

بالم لب یکی از محصولاتی است که حتما باید در کیف لوازم آرایش خود داشته باشید به‌خصوص اگر لب‌های شما مستعد خشک شدن است. اگر زیاد از بالم لب استفاده می‌کنید، شاید فکر بدی نباشد که نوع رنگی آن را بخرید تا کمی رنگ هم به چهره‌ی شما اضافه کند. بالم لب‌های رنگی خاصیت مرطوب‌کنندگی دارند و لب‌های شما را نرم و زیبا نگه می‌دارند.

۷ راهکار برای افزایش دوام رژلب

 

 

بعد از انتخاب صحیح رژلب، راهکار دیگری که می‌تواند دوام رژلب را افزایش دهد، استفاده از تکنیک صحیح و بعضی ترفندهای تجربه‌شده است.

مثلا می‌توانید این چند راهکار را امتحان کنید.

۱. لایه‌برداری

بیشتر ما برای لایه‌برداری پوست، برنامه داریم و محصولات خاصی استفاده می‌کنیم اما لایه‌برداری لب را فراموش می‌کنیم. لب هم مثل پوست سایر قسمت‌های صورت به لایه‌برداری نیازی دارد و اولین قدم برای داشتن لب‌های زیبا و رژلب بادوام، نرم بودن لب‌ها است.

برای این کار می‌توانید از اسکراب‌های مخصوص لب استفاده کنید یا خودتان در خانه اسکراب لب درست کنید. برای لایه‌برداری لب بدون خرید محصولات خاص، از یک مسواک بی‌استفاده و مقداری روغن نارگیل و شکر قهوه‌ای استفاده کنید. با این کار پوست‌های اضافه‌ی لب برداشته می‌شود و لب‌هایی نرم و یکدست برای رژ زدن دارید.

۲. آبرسانی به لب

درست مثل لایه‌برداری که فقط برای پوست صورت انجام می‌دهیم، آبرسانی هم یکی از کارهایی است که در آن معمولا لب‌ها را فراموش می‌کنیم. همیشه از بالم لب‌هایی استفاده کنید که خاصیت مرطوب‌کنندگی دارند و دارای مواد مغذی و نرم‌کننده مثل ویتامین E و روغن‌های طبیعی است.

بعد از لایه‌برداری لب‌ها را با یک بالم لب مناسب بپوشانید. می‌توانید قبل از خواب و ۱۵ دقیقه قبل از آرایش کردن از بالم لب استفاده کنید تا همیشه لب‌هایی نرم و زیبا داشته باشید.

۳. آماده کردن لب

برای آماده کردن لب‌ها می‌توانید از کانسیلر یا پرایمرهای مخصوص لب استفاده کنید. این کار کمک می‌کند که رژلب در جای درست قرار بگیرد و همان رنگی که دقیقا از آن انتظار دارید، روی لب‌های شما دیده شود. در غیر این صورت، رنگ خود لب روی رنگ رژ تاثیرگذار است و می‌تواند کمی آن را تغییر دهد.

۴. استفاده از خط لب

چند دهه پیش استفاده از خط لب رواج زیادی داشت. حتی خط لب را با رنگی متفاوت از خود رژلب انتخاب می‌کردند. اما این روزها از خط لب برای افزایش دوام رژلب استفاده می‌کنند. برای این منظور باید از خط لبی که دقیقا هم‌رنگ رژلب باشد استفاده کنید. با کمک خط لب، دورتادور لب را کاملا دقیق، خط می‌کشید و رژلبی مرتب‌تر خواهید داشت که مدت بیشتری روی لب می‌ماند. حتما از خط لب با نوک نسبتا تیز استفاده کنید تا خط‌های دقیق بکشید.

۵. استفاده از انگشت برای رژ زدن

برای رژ زدن می‌توانید از انگشت استفاده کنید. حرارت طبیعی انگشت، رژلب را کمی آب می‌کند و باعث می‌شود که یکدست‌تر روی لب پخش شود. می‌توانید از قلم‌موهای مخصوص رژلب هم استفاده کنید تا رژلب کاملا یکنواخت روی لب پخش شود.

۶. تکمیل کردن آرایش لب

یکی از مراحلی که برای تکمیل کردن آرایش لب باید طی کنید استفاده از یک دستمال کاغذی برای برداشتن رنگ اضافه از روی لب است. برای این منظور، یک دستمال کاغذی را بین دو لب قرار دهید و به آرامی لب‌ها را به هم فشار دهید. این کار باعث می‌شود رژلب روی لب‌های شما تثبیت شود و رنگ اضافه‌ی آن از روی لب برداشته شود. اگر نتیجه‌ی نهایی راضی‌کننده نبود می‌توانید یک بار دیگر رژ بزنید و این کار را تکرار کنید.

این ترفند رژلب‌ها را مات تر و طبیعی‌تر می‌کند و باعث می‌شود رژ کاملا در پستی و بلندی‌ها و خطوط ریز روی لب جای بگیرد. با این روش، دورام رژلب بیشتر می‌شود و مدت بیشتری روی لب می‌ماند.

۷. مراقبت‌های بعدی

در انتهای روز حتما از یک پاک‌کننده‌ی مناسب برای پاک کردن آرایش لب استفاده کنید. حتی روشن‌ترین و سرسخت‌ترین رژها با این پاک‌کننده‌ها کاملا تمیز می‌شوند و لب‌های شما برای روز بعد و آرایش بعدی، آماده است.

نکاتی درباره‌ی افزایش دوام رژلب

 

 

برند و کیفیت رژلب نقش مهمی در دوام آن دارد. همیشه از برندهای معتبر استفاده کنید و محصولاتی بخرید که دوام آن را تضمین می‌کنند.

هیچ محصولی نمی‌‌تواند ادعا ‌کند که برق لب ۲۴ ساعته است. اگر دوست دارید همیشه لب‌هایی براق داشته باشید، باید برق لب را دائما تجدید کنید.

رژلب‌های مات معمولا دوام بیشتری دارند و کمتر روی صورت به جاهای دیگر می‌مالند. اما این رژلب‌ها معمولا لب را خشک می‌کنند به‌همین دلیل قبل از استفاده از آن حتما باید لب را با بالم مناسب و کانسیلر آماده کنید.

خط لب را دقیقا هم‌رنگ رژ انتخاب کنید. اختلاف رنگ خط لب و رژلب ظاهری ناخوشایند ایجاد می‌کند. هرچند که این روش قبلا مد بود ولی در حال حاضر با این تکنیک نمی‌توانید آرایشی طبیعی و مد روز داشته باشید.

 

منبع: Fabbon

@Aseman_Mag

ما را دنبال کنید