آیا آزادی حجاب مصرف محصولات آرایشی را بیشتر میکند؟

یکی از پرسش هایی که این روزها بیتر مطرح میشود این است که آیا با آزادی حجاب در ایران، مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی بیشتر می شود؟

 

در این خصوص بایستی بین محصولات آرایشی و محصولات بهداشتی تفاوت اساسی قائل شویم.

به نظر می رسد محصلات آرایشی به دلیل افزایش هیجانات جامعه نسبت به موضوع حجاب با رشد کوتاه مدت مواجه شوند و به مرور زمان بر اثر عادی شدن و همچنین مشغله ها و مسائل اقتصادی، مصرف محصولات آرایشی کاهش یابد.

اما در خصوص محصولات بهداشتی دقیقا به 3 دلیل مصرف به مرور زمان بیشتر می شود:

اول اینکه جامعه به طور کلی به دلیل دوران کرونا مقداری وسواسی شده و این موضوع در مردم نهادینه شده. یعنی چه خطر کرونا یا هر بیماری دیگری باشد یا نباشد، مردم نسبت به گذشته وسواسی تر شده اند و وسواسی هم خواهند ماند.

دوم اینکه توجه به سلامتی و تندرستی به طرز چشم گیری در میان مردم افزایش یافته و همین امر آنان را بیشتر به سمت محصولات مراقبتی و بهداشتی سوق می دهد تا آرایشی.

و در آخر کاهش محصولات آرایشی و آزادی حجاب باعث می گردد تا مردم نتوانند مشکلات پوستی و سلامتی و بهداشت خود را پنهان کنند. در نتیجه توجه به محصولات بهداشتی و مراقبتی موضوعی جدی خواهد بود. 

در زمان گذشته در فرانسه به دلیل اینکه مردم کمتر حمام میرفتند و به سلامت و بهداشت کمتر میی رسیدند، در دادگاه ها و مجالس کلاه گیس و گریم های زیاد و ادکلن مساله ایی نه تنها ضروری که حتی پوشش رسمی شده بود. کم کم با تغییر شرایط زندگی الان در فرانسه  و کل اروپا شاهد آرایش های کمتر و مراقبت و بهداشت بیشتر در میام مردم هستیم.

@Aseman_Mag

ما را دنبال کنید