آرایش چشم با سایه‌ی گلیتری(اکلیلی)؛ حرفه‌ای و متفاوت

برای آرایش چشم محصولات بسیار متنوعی در بازار وجود دارد و یکی از گزینه‌های جذاب برای یک آرایش چشم خاص استفاده از سایه‌ گلیتری است. سایه‌های گلیتری انواع مختلفی دارند و نوع استفاده از آنها هم بسته به نوع سایه متفاوت است. در این مطلب ضمن معرفی انواع سایه‌های گلیتری زیرسازی مناسب چشم‌ها برای آرایش چشم گلیتری را توضیح داده‌ایم و سپس به انواع روش‌های به کاربردن گلیتر برای آرایش چشم پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید تا آرایش چشم حرفه‌ای و جذاب با گلیتر را برایتان آموزش دهیم.

سایه گلیتری یا سایه اکلیلی چیست و چه انواعی دارد؟

 

 

سایه گلیتری که در فارسی سایه اکلیلی هم نامیده می‌شود از ذرات ریز شاینی و براق تشکیل شده که امروزه اکثرا از ترکیب آلومینیوم و پلی اتیلن ترفتالات درست می‌شوند .این نوع سایه‌ها انواع مختلفی دارند و نحوه کاربرد آنها هم بسته به نوع محصول با هم متفاوت است. سایه‌های گلیتری موجود در بازار به شکل‌های ذیل عرضه می‌شوند.

 گلیتر پودری با پیگمنت بالا

این نوع گلیتر که تنها برای استفاده به عنوان سایه چشم طراحی شده است پیگمنت و یا رنگدانه‌های زیادی دارد که در کنار گلیترها و یا اکلیل‌ها به صورت پودر عرضه می‌شوند. این نوع سایه‌های گلیتری به دلیل وجود گلیترها شاینی هستند و به دلیل وجود رنگدانه های زیاد یک سایه رنگی هم پشت چشمتان ایجاد می‌کنند. پیش از استفاده از این نوع گلیترها باید از پرایمر گلیتر و یا چسب گلیتر استفاده کنید.

گلیتر پودری با پیگمنت پایین

در این نوع پودرهای گلیتری بخش زیادی از پودر را گلیتر تشکیل داده و مقدار پیگمنت‌ها و یا رنگدانه‌ها در پودر کم است. گلیترها و یا اکلیل های موجود در سایه چشم ممکن است درشت و یا ریز باشند، اما سایه گلیتری درشت معمولا به این صورت عرضه می‌شود. این نوع پودر گلیتر معمولا سبک است و شما می‌توانید آن را به جز پلک ها در سایر نواحی صورتتان هم به عنوان هایلایتر به کار ببرید. برای استفاده از این نوع پودرها هم به پرایمر و یا چسب گلیتر احتیاج دارید.

گلیتر فشرده یا پرس شده

این نوع سایه چشم گلیتری بافت فشرده‌ای دارد که اغلب دارای بافت کرمی یا چرب هم هست. برای استفاده از این نوع گلیترها لزوما به پرایمر گلیتر احتیاج ندارید اما برای این که سایه‌تان تثبیت شود بهتر است پیش از استفاده از این نوع گلیترها از پرایمر استفاده کنید. اگر در استفاده از سایه گلیتری چندان مهارت ندارید بهتر است از این نوع سایه‌های گلیتری استفاده کنید؛ چراکه استفاده از آن راحت‌تر است. این نوع گلیترهای فشرده اغلب به صورت پالت‌های سایه عرضه می‌شوند. با انتخاب پالت سایه چشم گلیتری می‌توانید در رنگ سایه‌هایتان هم تنوع داشته باشید.

گلیترهای چرب و کرمی

این نوع گلیترها همانند گلیتر فشرده یا پرس‌شده بافت کرمی و یا ژل مانند دارند با این تفاوت که حالت پرس‌شده ندارند، چرب‌تر هستند و به شکل گیلتر کاسه‌ای در بازار وجود دارند. برخلاف سایه گلیتری فشرده که معمولا به شکل پالتی عرضه می‌شود، این نوع محصولات به شکل سایه گلیتری تکی عرضه می‌شوند. استفاده از این نوع سایه‌های گلیتری کمی سخت‌تر از سایه‌های گلیتری فشرده یا پرس شده است.

گلیتر مایع

گلیترهای مایع همان طور که از نامشان مشخص است بافتی مایع دارند و در قالب‌های شبیه قالب رژ‌های مایع عرضه می‌شوند و دارای اپلیکاتور برای استفاده از سایه گلیتری هستند. غلظت گلیتر در این نوع سایه‌ها بسته به نوعشان ممکن است کم یا زیاد باشد. این سایه‌ها هم کاربری نسبتا ساده‌ای دارند و اگر در آرایش با گلیتر خیلی حرفه‌ای نیستید استفاده از آنها برایتان راحت‌تر خواهد بود. بعضی از انوع گلیترهای مایع اپلیکاتور ظریف دارند و از آن‌ها می‌توانید به عنوان خط چشم هم استفاده کنید.

آماده سازی پلک‌ها پیش از استفاده از آرایش چشم گلیتری

پیش از استفاده از هر نوع سایه  لازم است یک زیرسازی مناسب انجام دهید. قدم اول این است که مانند هر میکاپ دیگری پیش از آرایش صورت‌تان تمیز و هیدراته باشد. صورت‌تان را به خوبی بشویید و از یک آبرسان مناسب استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که پلک‌ها پیش از استفاده از سایه‌های گلیتر نباید چرب باشند؛ بنابراین از آبرسان و یا مرطوب‌کننده‌ای استفاده کنید که بر پایه روغن نباشد تا پشت پلک‌هایتان چرب نشود.

در قدم بعدی به سراغ پرایمر می‌رویم. این که چه نوع پرایمری استفاده کنید بستگی به نوع سایه‌ای دارد که انتخاب کرده اید. برای به کار بردن گلیتر پودری باید از پرایمر و یا چسب گلیتر استفاده کنید. اما اگر سایه پرس شده، کرمی و یا مایع دارید می‌توانید از پرایمر چشم معمولی هم استفاده کنید. پرایمر چشم و لب نیکس مدل brilliance یکی از بهترین مدل‌های پرایمر گلیتر موجود در بازار است که می‌توانید پیش از استفاده از گلیتر از آن استفاده کنید. این نوع پرایمرها که مخصوص سایه‌های گلیتری طراحی شده‌اند باعث ماندگاری سایه شده و از ریزش و پخش شدن اکلیل یا گلیتر هم جلوگیری می‌کنند.

اگر از پرایمر گلیتر استفاده می‌کنید قبل از خشک شدن پرایمر سایه را با حرکات ضربه‌ای به پشت چشمتان بزنید در غیر این صورت اگر از پرایمر چشم معمولی استفاده می‌کنید صبر کنید تا پرایمر جذب شود سپس سایه بزنید.

پس از استفاده از پرایمر می‌توانید برای این که چربی اضافی پلک‌هایتان را بگیرید از یک سایه بیس مات هم استفاده کنید. مخصوصا اگر می‌خواهید از سایه‌های گلیتری چرب استفاده کنید دقت کنید که سایه بیسی که به پلک‌هایتان می زنید حتما مات باشد.

 

طرز استفاده مناسب از سایه گلیتری

این که چطور سایه گلیتری را به پشت چشم‌هایتان بزنید و از چه ابزارهایی استفاده کنید بستگی به نوع سایه چشمی دارد که انتخاب کرده‌اید. در واقع طرز زدن سایه گلیتری به پشت چشم بستگی به نوع سایه دارد.

سایه پودری گلیتری را با استفاده از پرایمر گلیتر و یک گوش پاک کن یا انگشت به پشت پلک‌هایتان بزنید

ابتدا پرایمر گلیتر را به پشت پلکتان بزنید و قبل از این که خشک شود سایه چشم را روی پرایمر بزنید. برای این کار می‌توانید از انگشت کوچک‌تان استفاده کنید و یا این که یک پد پنبه‌ای کوچک (مانند سر گوش پاک‌کن) را آغشته به پودر گلیتر کرده و آن را پشت پلک‌تان به صورت ضربه‌ای روی بخش‌هایی که پرایمر گلیتر زده‌اید بزنید. استفاده از براش‌های قلم مویی ممکن است سبب شود پودر چون حالت فشرده ندارد به براش بچسبد.

سایه مایع و یا سایه چرب گلیتری را می‌توانید با استفاده از اپلیکاتور سایه، برس آرایشی ظریف و یا انگشتان‌تان به پشت پلک‌هایتان بزنید

بیشتر سایه چشم‌های مایع دارای یک اپلیکاتور هستند که استفاده از سایه را بسیار آسان‌تر می‌کند. به سادگی سایه چشم را با اپلیکاتور روی پلک بمالید و در نهایت می‌توانید از یک برس سایه چشم برای یک‌دست شدن آن استفاده کنید.

سایه پرس شده یا گلیتر فشرده را با پد سایه چشم به پلک‌هایتان بزنید

بهترین ابزار برای استفاده از سایه‌های گلیتری فشرده یا پرس شده استفاده از پد سایه است. پد سایه را روی سایه فشرده زده و به قسمت‌هایی که می‌خواهید بزنید.

انواع مدل‌های آرایش چشم با سایه چشم گلیتری

 

سایه چشم گلیتری یک انتخاب جذاب برای داشتن یک آرایش چشم خاص است. اگر قرار است به میهمانی خاصی بروید و یا در مراسم خاصی شرکت کنید و می‌خواهید آرایش چشم‌تان خاص باشد گلیتر یک انتخاب جذاب است. البته اگر می‌خواهید از گلیتر استفاده کنید بهتر است بدانید که این نوع سایه‌ها برای آرایش روزانه و کژوال چندان رایج نیستند، اما با این وجود سایه‌های ملایم مایع با گلیترهای ریز می‌توانند برای آرایش کژوال هم مناسب باشند.

برای آرایش چشم با سایه گلیتری می‌توانید پشت چشمتان را سایه بزنید وسپس خط چشم بکشید یا این که سایه بزنید و بدون خط چشم تنها به ریمل اکتفا کنید. یک مدل میک آپ دیگر هم این است که از سایه‌هایی با گیلترهای فشرده به عنوان خط چشم استفاده کنید و خط چشم‌های خاص و گرافیکی و فانتزی روی چشم‌هایتان بکشید. حتی می‌توانید در مدل‌های فانتزی چند رنگ مختلف سایه گلیتری را روی چشمان‌تان میکاپ کنید.

اگر آرایش‌تان خیلی شاینی است و از سایه‌های بولد و خاص استفاده کرده‌اید بهتر است برای آرایش لب‌هایتان به سراغ رنگ‌های ملایم بروید که تمرکز در میک آپ شما روی چشم‌هایتان باشد. یک ایده‌ی دیگر هم این است که برای لب هم به سراغ رژ لب‌های مایع گلیتری بروید و آرایش‌تان را خاص‌تر کنید.

در این بخش از مطلب مدل‌های جذاب آرایش چشم با سایه گلیتری را برایتان ارائه کرده‌ایم؛ از این مدل‌ها می‌توانید برای آرایش چشم‌هایتان ایده بگیرید.

 

 

و در آخر؛ چند نکته کاربردی

  • احتمال دارد پس از آرایش مقداری گلیتر روی صورتتان بریزد. برای این که آرایش تمیزتری داشته باشید قبل از سایر مراحل آرایشی به سراغ آرایش چشم با گلیتر بروید که اگر مقداری سایه زیر پلک یا روی گونه‌تان ریخت بتوانید آن را با استفاده از یک پد پنبه‌ای آغشته به میسلار واتر و یا شیر پاک‌کن پاک کنید و سپس دیگر مراحل آرایش‌تان را انجام دهید.
  • برای این که به آرایش‌تان شکل بدهید می‌توانید با استفاده از یک گوش پاک‌کن آغشته به میسلارواتر برای ایجاد لبه‌های سایه، امتداد چین یا بال کنار پلک را تمیز کنید تا سایه حالت ظریف‌تر و جذاب‌تری پشت چشم داشته باشد.
  • استفاده از پودر فیکس و یا اسپری فیکس روی سایه چشم آن را ماندگارتر کرده و از ریزش سایه جلوگیری می‌کند.
  • پیش از آرایش می‌توانید زیر چشم‌تان یک پد یا چسب مخصوص زیر چشم بگذارید تا سایه اکیلی یا گلیتری زیر چشم‌تان نریزد.
  • برای پاک کردن آرایش گلیتری ابتدا سایه را با استفاده از یک تکه پنبه یا پد پنبه‌ای با میسلار واتر یا شیر پاک‌کن کامل تمیز کنید و سپس صورت‌تان را بشویید.

 

منبع: byrdie

 

@Aseman_Mag

ما را دنبال کنید