تزریق ژل؛ درخواست برای سخت‌تر شدن مقررات با افزایش موارد عارضه‌دار

با آنکه تزریق ژل برای بزرگ کردن لب این روزها محبوبیت فزاینده‌ای پیدا کرده اما برای بسیاری «درد و احساس شرمساری از ظاهرشان» را در پی داشته است.

هریت گرین ۲۲ ساله وقتی بعد از تزریق برای حجم دادن به لب‌هایش سالن زیبایی را ترک کرد، به او اطمینان خاطر داده بودند که ورم بیش از حد لب‌هایش به مرور کمتر خواهد شد.

اما با گذشت سه ماه لب‌های هریت هنوز چنان پف کرده بود که نمی‌توانست دهانش را به درستی ببندد.

پس از تزریق ژل، هریت که اهل اکل در نورفولک انگلستان است ناچار به سه عمل ترمیمی برای بازگرداندن لب‌هایش به حالت عادی شد که مجموعا بیش از ۷۰۰ پوند هزینه داشت.

او می‌گوید: «لب‌هایم خیلی دردناک بودند. به دو توده خیلی سفت تبدیل شده بودند و نمی‌توانستم آن‌ها را روی هم بگذارم.»

هریت که در بخش خدمات مشتریان جوابگوی تلفن است قبل از تزریق ژل لب در ماه دسامبر سال گذشته عمل زیبایی دیگری انجام نداده بود.

هریت پس از دیدن اینفلوئنسرهایی که تزریق بوتاکس (برای محو چین و چروک صورت) و تزریق ژل به لب را در اینستاگرام و تیک‌تاک تبلیغ می‌کردند، به امید اینکه از عدم اعتماد به نفس و خود کم‌بینی‌اش بکاهد تصمیم گرفت ژل لب تزریق کند.

او می‌گوید: «بر اساس معیارهای امروز نسل ما و رسانه‌های اجتماعی بود که تصمیم گرفتم این کار را انجام دهم. این فشار بزرگی است و بحث‌ زیادی پیرامونش می‌شود اما کلا طوری به نظر می‌رسد که انگار این یک کار خیلی مهمولی است.»

هریت اما حالا متوجه شده است که این کسب‌وکار به چیزی شبیه «میدان مین» مبدل شده و تاکید می‌کند که: «عکس‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی همیشه واقعیت را به شما نشان نمی‌دهند.»

«واقعا ترسناک است. شما همیشه نتیجه نهایی عمل را بعد از چند ماه نمی‌بینید. من الان وقتی لبخند می‌زنم، اگر نه بیشتر از قبل، ولی درست مثل قبل احساس کمبود اعتماد به نفس دارم.

تزریق ژل لب برای هریت ۱۶۵ پوند تمام شد اما بیش از ۷۰۰ پوند را برای عمل‌های ترمیمی هزینه کرد.

دکتر صبا راجا که یک کلینیک زیبایی در شهر نورویچ انگلستان دارد لب‌های هریت را ترمیم کرد.

دکتر راجا هر چه بیشتر مراجعانی دارد که پس از عمل‌های ناموفق زیبایی به کلینیک او مراجعه می‌کنند

 

او این وضعیت را «واقعا ناراحت کننده » توصیف می‌کند:

«هر ماه تعدادی دختر جوان به کلینیک مراجعه می‌کنند که برای عمل‌های زیبایی به افراد غیرمتخصص مراجعه و عوارض پیدا کرده‌اند.»

دکتر راجا این کسب‌وکار را «مثل غرب وحشی» توصیف می‌کند که افراد غیرمتخصص در ماشین و آشپزخانه ژل تزریق می‌کنند:

«تزریق بوتاکس برای محو چین‌وچروک فقط با نسخه انجام می‌شود اما هر کسی که یک دوره کوتاه یک‌روزه گذرانده باشد می‌تواند آن را تزریق کند. حجم‌دهنده‌های لب و صورت حتی به نسخه هم نیاز ندارند و از هر وب‌سایتی خریداری کنید.»

«بسیاری از افراد فاقد صلاحیت، تزریق را با مواد حجم‌دهنده ارزان انجام می‌دهند که آنلاین می‌خرند بدون اینکه بدانند از کجا آمده‌اند. ما واقعا به مقررات سختگیرانه و آموزش استاندارد نیاز داریم.»

احتمال نابینایی دایمی وجود دارد»

دکتر تامارا گریفیس از انجمن متخصصان پوست بریتانیا معتقد است که حجم‌دهنده‌ها یک مشکل جدی هستند زیرا «هرکسی می‌تواند آن‌ها را تزریق کند» و از سایر روش‌های زیبایی «خطر بیشتری» دارند:

«نابینایی دائمی یکی از خطرات احتمالی تزریق حجم‌دهنده‌هاست. با اینکه نادر است اما مواردی در بریتانیا ثبت شده است.

انسداد عروق یکی دیگر از عوارض احتمالی است.

متخصصان پوست بیش از یک دهه است که نگران عوارض احتمالی و خطرناک ناشی از تزریق حجم‌دهنده‌های پوستی هستند.

به گفته دکتر گریفیس، «گروهی که تعدادشان رو به افزایش است مشغول ترزیق حجم‌دهنده‌ها هستند. در اینستاگرام حضور دارند و روز بعد غیب‌شان می‌زند. کسانی که راستش درباره تخصص و صلاحیتشان کلاه سر دیگران می‌گذارند.»

خانم گریفیس تاکید می‌کند کسانی که می‌خواهند عمل زیبایی انجام دهند، در باره آن تحقیق و مطالعه و فردی متخصص و صاحب صلاحیت را برای این کار انتخاب کنند.

بررسی انجمن طب زیبایی بریتانیا نشان می‌دهد ۸۲ درصد از ۴۰۰ عضو این نهاد در سال گذشته عوارض ناشی از عمل‌های زیبایی ناموفق افراد غیرحرفه‌ای را درمان کرده‌اند.

با اینحال دولت بریتانیا تقریبا سه ماه پیش درخواست نمایندگان پارلمان را برای اجباری شدن پروانه کارهای زیبایی غیرجراحی در انگلستان نپذیرفت. دولت درخواست برای اجباری شدن نسخه برای حجم‌دهنده‌ها را هم رد کرد، مثل بوتاکس که نیاز به نسخه دارد.

وزارت بهداشت و مراقبت‌های اجتماعی بریتانیا می‌گوید هنوز روی طرحی کار می‌کند که برخی روش‌های زیبایی غیرجراحی خاص بدون مجوز تخلف محسوب شود.

یکی از سخنگویان این وزارتخانه گفت: «هرکس که قصد عمل زیبایی را دارد باید کاملا به عوارض احتمالی جسمی و روحی آن فکر کند و پس از آن دنبال یک پزشک معتبر و واجد شرایط و بیمه برود.»

هریت اکنون پس از سه عمل ترمیمی بالاخره از لب‌هایش راضی است و سعی می‌کند اعتماد به نفسش را تقویت کند.

او امیدوار است با به اشتراک گذاشتن تجربه خود بتواند زنان دیگر را به انتخاب‌های آگاهانه‌تر تشویق کند:

«اگر می‌خواهید حجم‌دهنده لب یا هر چیز دیگری تزریق کنید، قبل از آن تحقیق کنید و فقط به عکس‌های شبکه‌های اجتماعی اکتفا نکنید چون هیچ معنایی ندارند.»

منبع: bbc

الکس دانلوپ و چارلی جونز

 

 

 

@Aseman_Mag

ما را دنبال کنید