روش های کاربردی برای افزایش ماندگاری رنگ موی فانتزی

 

رنگ موهای فانتزی آن دسته از محصولاتی هستند که رنگشان ارتباطی با رنگدانه‌های طبیعی موها ندارد. معمولا طیف رنگ‌هایی همچون قرمز، بنفش، سبز، صورتی، نارنجی، آبی، پاستیلی و… جزو رنگ‌های فانتزی به حساب می‌آیند. این رنگ‌ها می‌توانند روی موهای سر بسیار جذاب و خاص باشند اما از آنجایی که ماندگاری کمتری نسبت به رنگ موهای طبیعی دارند تثبیت رنگ موی فانتزی کاری چالش‌برانگیز و نسبتا سخت خواهد بود.

از آنجایی که برای دستیابی به رنگ موی فانتزی معمولا موها باید تا پایه دکلره شوند موها پس از رنگ موی فانتزی شکننده و آسیب‌پذیر می‌شوند و مراقبت از آن‌ها هم دشوارتر خواهد بود. در این مطلب ۱۰ روش موثر و کارآمد برای تثبیت رنگ موی فانتزی و جلوگیری از فید شدن این رنگ‌های جذاب بر روی موی سر را معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

۱. برای تثبیت رنگ موی فانتزی پس از رنگ کردن موها تا سه روز موهایتان را نشویید

 

 

حداقل ۷۲ ساعت پس از استفاده از رنگ مو، موهای خود را نشویید. در غیر این صورت، رنگ به راحتی پاک می‌شود. زمانی که رنگ مصنوعی روی موها قرار می‌گیرد کوتیکول موها باز می‌شود تا رنگ‌دانه‌های مصنوعی را دریافت کند؛ بنابراین یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید پس از رنگ کردن موها برای تثبیت رنگ موی فانتزی انجام دهید این است که تا ۷۲ ساعت سرتان را نشویید تا کوتیکول‌های مو فرصت کافی برای بسته شدن به طور طبیعی را داشته باشند.

همچنین این فرآیند باز شدن کوتیکول موها جهت دریافت رنگ دانه مصنوعی، ساختار موها را از نظر شیمیایی تغییر داده و موهای را متخلخل و آماده آسیب می‌کند. همچنین شست‌وشو ممکن است سبب شود موها رطوبت و چربی‌شان را از دست داده و بیشتر در معرض آسیب قرار گیرند. پس از سه روز می‌توانید با یک شامپوی مناسب اقدام به شستن موهایتان نمایید.

۲. از شامپوهای تثبیت‌کننده رنگ مو استفاده کنید

رنگ موهای فانتزی جزو رنگ موهای نیمه دائمی محسوب می‌شود و ماندگاری آن بسیار کمتر از دیگر رنگ‌هاست بنابراین برای این که بتوانید رنگ موی فانتزی زیبایتان را برای مدت بیشتری روی موهایتان داشته باشید بهتر است از شامپوهایی استفاده کنید که به طور تخصصی رنگ مو را تثبیت می‌کنند. این شامپوها همچنین حاوی مواد آبرسان و مغذی هستند که موهای شما را بازسازی و ترمیم می‌کنند. از شامپوهای حاوی مواد خشن مانند سولفات و الکل خودداری کنید؛ این نوع محصولات رنگ و رطوبت را از موهایتان می‌گیرند.

۳. فواصل شستن موهایتان را افزایش دهید و در هنگام دوش گرفتن از کلاه دوش استفاده کنید

 

شستن مکرر موهای رنگ شده باعث می‌شود که رنگ مو سریع‌تر فید شود، به خصوص رنگ موهای فانتزی با چند بار شستن به طور کامل تغییر رنگ می‌دهند. همچنین شستن مکرر موها را نیز از چربی طبیعی آن پاک می‌کند و آن را خشک، کدر و بی‌روح می‌کند به خصوص که پس از استفاده از دکلره و اکسیدان موها بیشتر مستعد خشک شدن هستند. برای جلوگیری از این امر، موهای خود را کمتر بشویید و سعی کنید زمانی که دوش می‌گیرید هم موهایتان را با کلاه حمام بپوشانید تا بخار گرم حمام موهایتان را خشک نکند. به طور کلی دوبار شستن موها در طول هفته برای موهایی که رنگ فانتزی دارند توصیه می‌شود.

۴. سر دوش یک فیلتر نصب کنید

کلر یک ماده‌ی شیمیایی است که در آب شهری وجود دارد و باعث از بین رفتن روغن طبیعی مو، خشک و شکننده شدن موها می‌شود. هر چه مو آسیب بیشتری ببیند، بیشتر در معرض اکسیده شده قرار می‌گیرد؛ در نتیجه، موهای رنگ شده‌ی شما نیز به سرعت فید می‌شود و ماندگاری خود را از دست می‌دهد. علاوه بر کلر، آهن و آهک که در آب شهری وجود دارند هم اگر به طور روتین در آب شست‌وشوی موهایتان وجود داشته باشند برای رنگ‌دانه‌های مصنوعی مضر هستند. برای جلوگیری از اثرگذاری این مواد روی موهایتان سر دوش حمام یک فیلتر مناسب و استاندارد نصب کنید تا هم رنگ موهایتان تثبیت شود و هم مو نرم‌تر باقی بماند.

از آنجایی که کلر در آب استخرها هم وجود دارد، اگر به استخر رفتید سعی کنید حتما از کلاه شنا استفاده کنید و موهایتان را هم بلافاصله پس از خروج از استخر با آب فیلتر شده آبکشی کنید.

۵. برای تثبیت رنگ موی فانتزی و ماندگاری بیشتر آن، موهای خود را با آب سرد یا ولرم بشویید

آب داغ کوتیکول‌های مو را تحریک کرده و رنگ‌دانه‌ها را از بین می‌برد؛ اما زمانی که با آب سرد یا ولرم دوش می‌گیرید درواقع کوتیکول‌ها را قفل می‌کنید و مانع از شسته شدن رنگ‌دانه‌ها از کوتیکول‌ها می‌شوید. البته حمام با آب سرد و ولرم ممکن است کاری سخت و دشوار باشد اما شما می‌توانید بدنتان را با آب گرم و سرتان را با آب ولرم یا سرد بشویید.

۶. از شامپو خشک استفاده کنید

 

شامپوی خشک نوعی از شامپوست که برای استفاده از آن احتیاجی به خیس کردن موها ندارید. این محصولات جلوه‌ای تمیز‌تر به موها می‌دهند و اگر سرتان چرب شده باشد می‌توانند از چربی موهایتان کم کنند. از آنجایی که برای تثبیت رنگ موی فانتزی باید فواصل شست‌وشوی موهایتان را بیشتر کنید می‌توانید تعداد دفعات شستن موهایتان را در هفته کاهش دهید و هر چند وقت یک بار به وقت لزوم از شامپوی خشک استفاده کنید.

۷. از یک شامپوی رنگساژ بدون آمونیاک مناسب و با کیفیت برای تثبیت رنگ موی فانتزی استفاده کنید

 

شامپوهای رنگساژ هم می‌توانند به شما کمک کنند تا رنگ موی فانتزی‌تان را برای مدت بیشتری روی موهایتان نگه دارید. اما در نظر داشته باشید که این شامپوها می‌توانند بسیار برای مو مضر و آسیب‌رسان باشند؛ اگر می‌خواهید از شامپو رنگساژ برای تثبیت رنگ موهایتان استفاده کنید ابتدا به خاطر داشته باشید که به هیچ عنوان نباید بیش از حد از این نوع محصولات استفاده کنید. مطلب دیگری که باید به خاطر داشته باشید این که است که برای حفظ سلامت موهای رنگ‌شده‌تان باید به سراغ شامپوهای فاقد آمونیاک بروید.

۸. برای تثبیت رنگ موی فانتزی تا جایی که می‌توانید کمتر از وسایل حرارتی استفاده کنید

سشوارها و اتوهای مو و به طور کلی حرارت علاوه بر این که در بلند‌مدت به موهایتان آسیب می‌زنند، باعث تضعیف رنگدانه‌ها و عدم تثبیت رنگ مو هم می‌شوند. تا حد ممکن سعی کنید از این وسایل حرارتی کمتر استفاده کنید و در هنگام استفاده از اسپری‌های محافظ مو استفاده کرده و تا حد ممکن درجه حرارت سشوار یا اتو را پایین بیاورید.

۹. بدون کلاه و سرپوش زیر آفتاب نروید و از محصولاتی استفاده کنید که از موها در برابر اشعه خورشید محافظت می‌کنند

آفتاب و نور خورشید، علاوه بر خشک کردن موها، رنگ موی شما را محو می‌کند. برای محافظت از موی رنگ‌شده خود در برابر آفتاب، از کلاه و یا اسپری محافظ Uv برای تثبیت رنگ مو استفاده کنید. اینکار مانع از آسیب رسیدن به موهای رنگ‌شده توسط نور خورشید می‌شود.

۱۰. از ماسک موهای آبرسان، نرم‌کننده و تقویت‌کننده استفاده کنید

 

 

موهای خشک و شکننده بیشتر در معرض خطر رنگ‌پریدگی و تغییر رنگدانه‌های مو هستند. برای تثبیت رنگ مو باید موهایتان را هیدراته نگه دارید. سعی کنید به طور روتین هفته‌ای یک بار یک ماسک مرطوب‌کننده و نرم‌کننده‌ی عمیق مو استفاده کنید. بهترین روش استفاده از ماسک مو این است که از قسمت‌های پایینی تارهای مو شروع کنید و به سمت بخش‌های میانی موها بیایید. پس از یک ساعت موهایتان را با آب ولرم بشویید.

اگر نمی‌خواهید ماسک موهای موجود در بازار را تهیه کنید می‌توانید به سراغ ماسک موهای خانگی و طبیعی بروید؛ آلوئه‌‌ورا، روغن زیتون، زرده‌ی تخم‌مرغ، روغن نارگیل، روغن آرگان، روغن آوواکادو از جمله بهترین مواد برای آبرسانی و هیدراته کردن موها هستند. می‌توانید با استفاده از مواد ماسک‌های خانگی بسازید و به روی موهایتان بگذارید.

در آخر

در این مطلب روش‌هایی را برایتان ارائه دادیم که به شما کمک می‌کنند تا ماندگاری رنگ موی فانتزی‌تان را بیشتر کنید. همان طور که در این مطلب مشخص است به طور کلی کیفیت شست‌وشوی موهایتان در هنگام حمام رفتن در ماندگاری رنگ موی فانتری تاثیر بسیاری دارد؛ این که چند وقت یک بار موهایتان را می شویید، موهایتان را با چه کیفیت آبی شست‌وشو می‌دهید و این که از چه محصولاتی برای مراقبت از موهایتان استفاده می‌کنید؛ با رعایت نکات ارائه شده در این مطلب می‌توانید ماندگاری رنگ مویتان را بالاتر ببرید و برای مدت بیشتری از رنگ‌های فانتزی و جذاب روی موهایتان لذت ببرید.

مطلب دیگری که باید به خاطر داشته باشید این است که برای رنگ کردن موهایتان چه به سالن زیبایی مراجعه می‌کنید و چه در خانه موهایتان را رنگ می‌کنید حتما باید از محصولات مناسب استفاده کنید؛ پودر دکلره، رنگ مو، اکسیدان و همچنین تکنیکی که برای رنگ مو به کار می‌برید حتما باید استاندارد و مناسب باشند. هر چه فرآیند رنگ کردن موهایتان اصولی‌تر باشد و با مواد بهتری انجام شود موها سالم‌تر خواهند بود و ماندگاری رنگ هم بر روی آنها بیشتر خواهد شد.

 

منبع: stylecraze

@Aseman_Mag

ما را دنبال کنید